1,181

Re: Aalst: Proloog

sherlock wrote:

In de veronderstelling dat de familie Van den Steen een target was; wat wisten zij teveel of hadden ze gezien? En vooral, hoe konden de overvallers weten dat zij om 19u15 naar Delhaize zouden gaan? Of waren de overvallers daar voor een ander target? Voor wie? Die geliquideerd moest worden? En had deze familie, ihb Rebecca één van hen herkend van bij de buren louche Podevijn? Wapens voor drugs ...? Moesten zij daarom ook geliquideerd worden? Zijn hier antwoorden op?

Volgens mij konden ze dat niet weten of timen. Het zou niet enkel een kwestie geweest zijn van weten dat ze ter plaatse waren op die dag/uur, maar ook dat ze binnen bereik van de daders zouden zijn. Er waren een paar honderd klanten binnen in dat warenhuis, het was pokkedruk. De daders hadden geen tijd om daar hun doelen te gaan zoeken.

Geldt ook voor anderen die zogezegd gericht geliquideerd waren. Hoe kan je dat regelen? Volgens mij: niet. Dus je kan vermoedelijk raden wat ik denk over die gerichte liquidatietheorie.

sherlock wrote:

Harry Van Praag. Wat is zijn echte naam? Herman Roggeman was ook een DJ bij Radio MiAmigo. Ik vind in search niets terug over Herman Roggeman. Ben ik de eerste die deze naam uitspreekt? Hij werkte bij zeden in Brussel en recherche Aalst. Is er hier een onderzoek naar uitgevoerd? Interessant zou ik zeggen. Was "Tevoet naar Scherpenheuvel" letterlijk het startschot die gegeven werd? Na een onderzoek naar moord is hij gevlucht naar Brasil.

De naam is nieuw op dit forum. Geen idee wat jouw bron is maar uiteraard zeer interessante info. Het gebrek aan aandacht voor Radio Mi Amigo is iets wat ik nooit heb begrepen omdat het radiostation centraal stond in 'proloog Aalst'.

1,183

sherlock wrote:

Harry Van Praag. Wat is zijn echte naam? Herman Roggeman was ook een DJ bij Radio MiAmigo.

Herman Roggeman was niet DJ Harry Van Praag.

sherlock wrote:

Na een onderzoek naar moord is hij gevlucht naar Brasil.

Wat is de bron van deze informatie?

Xenophon wrote:

Volgens mij konden ze dat niet weten of timen.

Inderdaad, in de tijdlijn die ik nu heb kunnen reconstrueren van de feiten in Aalst - vanaf de aankomst van de daders tot het vertrek - zie ik niet hoe sommige slachtoffers doelbewust werden gekozen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,184

Xenophon wrote:

Volgens mij konden ze dat niet weten of timen. Het zou niet enkel een kwestie geweest zijn van weten dat ze ter plaatse waren op die dag/uur, maar ook dat ze binnen bereik van de daders zouden zijn. Er waren een paar honderd klanten binnen in dat warenhuis, het was pokkedruk. De daders hadden geen tijd om daar hun doelen te gaan zoeken.

Een paar honderd? Toch wat relativeren hoor.

Om slachtoffers doelbewust te kiezen was er andere modus operandi aangewend. Dit gegeven komt toch niet naar voor uit het onderzoek wat Aalst betreft.

Er is al zoveel informatie en onzinnige informatie toegekomen bij een persoon dat die info aanleiding geeft tot het verkondigen van zaken die er eenvoudig niet zijn.

Ben wrote:

Herman Roggeman was niet DJ Harry Van Praag.

User sherlock benoemt Van Praag en Roggeman wel degelijk als twee verschillende personen.

Die eeuwige discussie of er slachtoffers in Aalst doelbewust zijn gekozen; het antwoord is steeds hetzelfde; we weten het niet. Tenzij je die dag persoonlijke bodyguard van de slachtoffers was, kan je niet uitsluiten of er sprake was van gerichte liquidatie. Je kan nooit controleren voor alle mogelijke elementen.

1,186

Ben wrote:

Inderdaad, in de tijdlijn die ik nu heb kunnen reconstrueren van de feiten in Aalst - vanaf de aankomst van de daders tot het vertrek - zie ik niet hoe sommige slachtoffers doelbewust werden gekozen.

Ben, is deze tijdlijn op dit forum te consulteren?

1,187

Nee, je gaat dan moeten inbreken op mijn computer. wink Maar als ze helemaal klaar is, zal ik ze wel publiceren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Vermits minstens één iemand met een rol die dag penitentiair verlof had, kunnen we vermoeden dat het plan Aalst niet is opgesteld op 9 november. Ik heb weinig kennis over het gevangeniswezen maar ga er vanuit dat dat soort verlof wel even op voorhand dient te worden aangevraagd. De vraag moet dan ook worden gesteld of de plannen binnen de gevangenismuren werden gesmeed. De nieuwe informatie vorige week medegedeeld door advocaat Vandenbussche lijkt ook in de richting te wijzen dat Aalst reeds weken tevoren werd gepland. En dan is er nog die Nederlandse premiejager die al dan niet toevallig een nieuwe Bende overval voorspelde rond tijdstip Aalst.

1,189

Ben, er was slechts één dader die alleen doodde indien het nodig was en dat was de oudste. Dat was dus een uitspraak van de chef van het onderzoek die tevens het langste in het onderzoek zat. Deze uitspraak werd gefilmd;

1,190

Spectator Of Life wrote:

Vermits minstens één iemand met een rol die dag penitentiair verlof had, kunnen we vermoeden dat het plan Aalst niet is opgesteld op 9 november. Ik heb weinig kennis over het gevangeniswezen maar ga er vanuit dat dat soort verlof wel even op voorhand dient te worden aangevraagd. De vraag moet dan ook worden gesteld of de plannen binnen de gevangenismuren werden gesmeed. De nieuwe informatie vorige week medegedeeld door advocaat Vandenbussche lijkt ook in de richting te wijzen dat Aalst reeds weken tevoren werd gepland. En dan is er nog die Nederlandse premiejager die al dan niet toevallig een nieuwe Bende overval voorspelde rond tijdstip Aalst.

1. De verklaringen eens lezen over gevangenisdirecteur Bultot en welke onrechtmatige gunsten hij verleende zonder medeweten van de bevoegde overheid.

2. De verklaringen van Moussa inzake de overval Overijse en ----> politiek.

3. Opnieuw een verklaring van Moussa

4. Het verhoor en de verklaring van Salesse

5. De verhoren van Van Hemelryck Ivette

6. Nog een belangrijk verhoor van Van Hemelryck Ivette. Niet inzake de verkenning, wel inzake de avond van de feiten op 9 november 1985 te Aalst.

7. Het verhoor door Onderzoeksrechter Troch van Papadopoulos Sotirios.

Het ontbreekt mij momenteel aan tijd om het allemaal duidelijk te maken, doch ik ga het jullie zeker niet onthouden.

Nog een belangrijk punt inzake de dumping van wapens in het kanaal te Willebroek. Waaronder twee gevonden UZI's waarvoor het onderzoek in handen was van de Gerechtelijke Politie te Antwerpen.

Waarover Mstr. Vandenbussche spreekt is over een rode VW Golf van Van Camp en ging van rode naar zwarte kleur. Daar vergist Mstr. Vandenbussche zich grondig. Deze zwarte VW Golf komt ter sprake in de zaak van de roofmoorden op de juweliers.