251

Re: Stopzetting onderzoek

Persoonlijk denk ik dat dit nog de enige mogelijkheid kan zijn om deze zaak uit te spitten zoals dr. Gerard zegt.

Persoonlijk denk ik ook dat de publieke opinie en wij allemaal gebaat zouden zijn met (meer) uitleg van de speurders en parket over (dwaal)sporen, of pistes waarvan het helemaal uitgesloten is dat ze iets met de bende zouden te maken hebben. Ik denk dat we dat recht hebben ipv de zin: we zetten het onderzoek stop.

Bijvoorbeeld: wat te denken van de foto van de man met het Ingram-wapen die verspreid werd in 2020? Er werd een grote oproep gedaan tot de bevolking. Wat is ermee gedaan? Werd er een spoor onderzocht, wat heeft het opgebracht?

Dus ja: laat wetenschappers en historici alles terug doornemen en sporen en pistes uitsluiten met een open geest.

252

Re: Stopzetting onderzoek

Meester Ramael over de stopzetting van het onderzoek:

"Le dossier des "tueries du Brabant" en Belgique: je n'accompagnerai pas le cercueil car il n'y aura pas d'enterrement. Je suis, depuis peu, l'avocat de 4 parties civiles dans ce dossier de deux millions de pages.

Hier, dans la ville de Magritte, j’ai assisté à un numéro de surréalisme judiciaire. En plus de quarante ans d’expérience pénale, je n’ai jamais ni vécu, ni même imaginé vivre une telle séquence, terme repris du monde du cinéma, car parfaitement adapté au show minutieusement chorégraphié par le Parquet fédéral.

Le Justitia, Palais de Justice construit pour le procès des attentats de Bruxelles, était un décor magnifique. L'organisation était parfaite et les acteurs excellents. Mais le scénario écrit n’était pas digne des victimes, de leurs proches et de la Belgique.

Madame Ann FRANSEN, Procureur fédéral, avec une solennité et une émotion que je veux bien croire sincères, a annoncé: "aujourd’hui, malheureusement, nous ne pouvons que constater qu’aucun autre acte d’enquête actif ne peut être posé dans ce dossier ».

C’est inexact. J'ai demandé des actes d'enquête sur une piste française, documentée dès l'origine du dossier, loin des fantômes de ce dossier.

Peut-être est-ce trop simple et risquerait de montrer que cette bande de malfaiteurs aurait dû être neutralisée dès 1982. Mais alors il faudra reconnaître que tous ces morts, tous ces blessés, toutes ces vies gâchées auraient pu être évités? Bien sûr. Et c’est ce qui dérange forcément.

Mais enterrer un dossier encore vivant est la meilleure manière d’ajouter un scandale à un autre scandale. Les magistrats qui le feraient trahiraient leur mission.

Le peintre Magritte dans "la Trahison des images » représente une pipe avec comme légende: « ceci n’est pas une pipe » pour illustrer que tout est une question de point de vue. Hier on nous a présenté un dossier en nous disant « ceci est un dossier mort ». Non, ceci est un dossier encore vivant.

Cette enquête doit être poursuivie. "

Bron: Facebookpagina van Ramael (ondertussen dus advocaat van 4 slachtoffers)

Inderdaad Meester, juridisch surrealisme. Welkom in de club, we zijn ondertussen met drie die de vergelijking met Magritte maakten.

Re: Stopzetting onderzoek

Duidingsprogramma's omtrent stopzetting onderzoek.

De Zevende dag
https://youtu.be/z0riCXkKJfE?si=MR7ES98ojabCxHNp

Terzake
https://youtu.be/OogJs21BJ80?si=hQr7o44m4ggElkpT

254

Re: Stopzetting onderzoek

Het hoofd van het federaal parket Ann Fransen! Kijk naar haar familie structuur. Mijn voorspelling kwam uit ... Basta!

255

Re: Stopzetting onderzoek

Is er misschien iets mis met haar familiestructuur?

256

Re: Stopzetting onderzoek

Maggiore wrote:

Is er misschien iets mis met haar familiestructuur?

Ik denk dat HIPA dit bedoelt:

Ze is de dochter van Herman Fransen, de laatste commandant van de rijkswacht en, na de politiehervorming eind jaren '90, de eerste commissaris-generaal van de Belgische federale politie. Ook haar grootvader werkte als rijkswachter. Hij was destijds brigadecommandant.

Bron » Nieuws

257

Re: Stopzetting onderzoek

Niks mis mee zou ik zeggen. De verwijzing naar de ex-RW / federale politie was dus waarschijnlijk ten titel van inlichting.

258

Re: Stopzetting onderzoek

HIPA wrote:

Het hoofd van het federaal parket Ann Fransen! Kijk naar haar familie structuur. Mijn voorspelling kwam uit ... Basta!

Ze deed het inleidend gesprek op Vrijdag 28 juni jl. dat de daders niet werden gevonden. Daarna verdween ze en liet ze het over aan Mevrouw Capelle en onderzoeksrechter Michel.

In zulke zaak zou je denken dat zij als Hoofd van het Federaal Parket toch ten dienste zou staan van de slachtoffers en nabestaanden ivm opmerkingen, vragen en dergelijke meer. Vooral in zulke fase van een gerechtelijk onderzoek. Helaas gebeurde dit niet. Maar eerlijkheidshalve had u ook aanwezig kunnen zijn. Uw afwezigheid stelden anderen niet in staat om op uw opmerkingen te kunnen aansluiten, te verdedigen met bijkomende aansluitende feiten.

Je had de mogelijkheid om het recht in het aangezicht te zeggen. Zoals iemand meedeelde dat de onderzoeksrechter diende te vernemen dat zij te vergelijken was met een koude koele diepvriezer.

259

Re: Stopzetting onderzoek

Was HIPA dan niet aanwezig?

260

Re: Stopzetting onderzoek

Was niet aanwezig op 28 juni jl. en dat had zijn nadelen zoals ik schreef.