Re: Stopzetting onderzoek

Als ge eenmaal hebt meegehuild met de wolven in het bos hebt ge het zeel rond uw nek en staat ge constant met de billen bloot.

272

Re: Stopzetting onderzoek

Mijn mond valt eerder open van hetgeen jij schrijft Ben. Dat is nu al maanden dat je dit blijft zeggen. Tot nu toe hebben we daar weinig of beter gezegd geen bewijs van gezien. Ook geen enkele, maar dan ook geen enkele advocaat heeft iets in die zin gezegd. Geen idee natuurlijk hoe ver hun dossier gaat. Daar zou dan binnen kort verandering moeten in komen want heb horen zeggen dat slachtoffers het volledige dossier zouden krijgen. Geen idee of dat effectief zo zal zijn. Ik wacht dus de eerste mededelingen van hun advocaten af.

De laatste maanden ben jij de grote verdediger van de laatste onderzoekscel en wel in die mate dat ik mij daar vragen begin over te stellen. Maar goed, we zullen zien wie zijn mening moet bijstellen. Ben ik dan zo verkeerd als ik denk dat jij op dit ogenblik zowat hun enige fan bent? Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat jij gelijk hebt en dat mijn en uw belastinggeld goed besteed is.

En trouwens, mijn mond zal niet meer open vallen, tenzij ze morgen de slachtoffers terug oproepen om te zeggen dat de laatste samenkomst een grap was. Wat is dat alles uit de kast halen, filmscenario's bedenken die zo slecht in mekaar zaten dat Beijer het door had? Het forum " overnemen" en er onrust stoken? Gerespecteerde auteurs van boeken over de Bende op tap zetten? Persstop inlassen bij bepaalde gebeurtenissen? Van mij hebben ze hun rapport gekregen door ons de resultaten mee te delen van dit "alles uit de kast halen". Een O dus of een C-attest.

Re: Stopzetting onderzoek

Een "volledig" dossier is relatief. Het is nog altijd de onderzoekrechter die beslist wat er al dan niet wordt vrijgegeven. Laat U dus niet vangen door mooipraters.

274

Re: Stopzetting onderzoek

Wiske Pret wrote:

Als ge eenmaal hebt meegehuild met de wolven in het bos hebt ge het zeel rond uw nek en staat ge constant met de billen bloot.

Ik probeer mij die metafoor voor te stellen....

275

Re: Stopzetting onderzoek

En dat laatste had ik natuurlijk niet zelf kunnen bedenken, ik laat mij altijd vangen. Toch bedankt.

276

Re: Stopzetting onderzoek

fenix wrote:

De laatste maanden ben jij de grote verdediger van de laatste onderzoekscel en wel in die mate dat ik mij daar vragen begin over te stellen.

Ik ben niet de verdediger noch een fan van "de laatste onderzoekscel". Ik baseer me op de voor mij beschikbare informatie.

fenix wrote:

Wat is dat alles uit de kast halen, filmscenario's bedenken die zo slecht in mekaar zaten dat Beijer het door had? Het forum "overnemen" en er onrust stoken? Gerespecteerde auteurs van boeken over de Bende op tap zetten? Persstop inlassen bij bepaalde gebeurtenissen?

Mijn mening is niet gebaseerd op de informatie die je in de pers kan lezen.

Welk forum hebben ze eigenlijk overgenomen?

fenix wrote:

Van mij hebben ze hun rapport gekregen door ons de resultaten mee te delen van dit "alles uit de kast halen". Een O dus of een C-attest.

Het is natuurlijk gemakkelijk om de speurders een C-attest te geven omdat ze er niet geslaagd zijn om de daders te vinden. Maar begin er maar eens aan, een onderzoek na bijna 40 jaar. Terwijl in een moordonderzoek de eerste 24 uur de belangrijkste zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

277

Re: Stopzetting onderzoek

fenix wrote:

Ben ik dan zo verkeerd als ik denk dat jij op dit ogenblik zowat hun enige fan bent ? Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat jij gelijk hebt en dat mijn en uw belastinggeld goed besteed is.

En trouwens, mijn mond zal niet meer open vallen, tenzij ze morgen de slachtoffers terug oproepen om te zeggen dat de laatste samenkomst een grap was. Wat is dat alles uit de kast halen, filmscenario's bedenken die zo slecht in mekaar zaten dat Beijer het door had ? Het forum " overnemen" en er onrust stoken ? Gerespecteerde auteurs van boeken over de Bende op tap zetten ? Persstop inlassen bij bepaalde gebeurtenissen? Van mij hebben ze hun rapport gekregen door ons de resultaten mee te delen van dit "alles uit de kast halen" . Een O dus of een C-attest.

Ik ben fan van niemand maar ga ook niet iedereen verketteren omdat er geen resultaat is. Kritiek geven is makkelijk maar je weet ook wel dat het huidige team voor een quasi onmogelijke opdracht stond om een dossier dat totaal verknoeid was, gesaboteerd was van binnenuit en vooral oud, terug vlot te trekken. Wat hadden ze om mee te werken dat echt vaststond? Wat zei Eddy Vos ook weer? 'Er valt geen eer te halen met dit dossier'.

De voorbeelden die je geeft waren inderdaad improvisatie en transparant maar wat hadden ze moeten doen? Een undercover installeren naast Beijer in Thailand? Hem kidnappen en waterboarden tot hij zijn eigen naam niet meer wist? Ik denk ook niet dat we àlles weten wat ze gedaan en geprobeerd hebben.

278

Re: Stopzetting onderzoek

Wiske Pret wrote:

Een "volledig" dossier is relatief. Het is nog altijd de onderzoekrechter die beslist wat er al dan niet wordt vrijgegeven. Laat U dus niet vangen door mooipraters.

De inzage en vrijgave van een volledig dossier is een Recht voor de betrokken partijen. Behoudens de vertrouwelijke verslagen die enkel de magistraten toekomen en waarvan niemand het Recht heeft tot inzage. De vertrouwelijke verslagen van tipgevers bv.. Dit is een waarborging van veiligheid.

Ben wrote:

Totaal foute mening. Je mond zal openvallen als je weet wat het federaal parket allemaal heeft gedaan en heeft geprobeerd om de daders te vinden. Ze hebben echt alles uit de kast gehaald.

Zoals uw mening fout was met de zeer belangrijke onderzoeksdaden in december jl.?

Onderzoekers zaten met magistraten met een eigen visie en eigen oordelen. Daartegenover sta je dan als onderzoekers machteloos. Bevel is bevel, zwijgen en uitvoeren. Ondanks de kleur wit was werden onderzoekers tegengesproken en dienden ze zich bij de kleur neer te leggen die de magistraten weerhielden.

Als onderzoekers zich zelf de vraag stellen of een andere aanpak misschien beter ware geweest en zelf van oordeel waren dat de Delta Cel op goede sporen zaten, doet mijn mond zeker niet openvallen. Nog minder als we lezen welke forumgebruikers hun namen in het dossier voorkomen. Ter identificering de onderzoekers naar Nederland mochten trekken. Was dit echter allemaal nodig en nuttig voor het onderzoek? Ik denk het niet. Je kan enkel vernemen met welke gevaarlijke individuen je het te doen hebt met sommige forumgebruikers.

279

Re: Stopzetting onderzoek

Jouw mening is dus niet gebaseerd op hetgeen je in de pers kan lezen? De slachtoffers zullen dat graag lezen, want zij hadden dus geen info! Die mensen hebben bijna gesmeekt om info maar kregen ze niet. De pers die ook vaak info had was dan nog zo vriendelijk die info wel te communiceren.

280

Re: Stopzetting onderzoek

fenix wrote:

Jouw mening is dus niet gebaseerd op hetgeen je in de pers kan lezen? De slachtoffers zullen dat graag lezen, want zij hadden dus geen info!

Ik ben niet de woordvoerder van het federaal parket. Als zij het nodig vinden om over zaken te wel of niet te communiceren, dan is dat hun beslissing.

Bossi wrote:

Zoals uw mening fout was met de zeer belangrijke onderzoeksdaden in december jl.?

Inderdaad, het is niet omdat jij niet weet wat er eind vorig jaar gebeurd is, dat er niets is gebeurd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube