Re: Juan Mendez

Deze zin heeft helemaal niets te betekenen maar wordt wel aangegrepen door fantasten om er dan allerhande verhaaltjes rond te spinnen. Ronduit belachelijk.

502

Re: Juan Mendez

Blijf beleefd of houd je mond.

Tijdens de gebeurtenissen in Hooilaert zeiden de rijkswachters Campine en Sartilllot dat ze Bouhouche en Mendez herkend hadden.

Beijer vertrouwde ons toe dat Bouhouche, Mendez en Bultot deel uitmaakten van dezelfde bende. En de geschriften van het Bois de la Houssières leiden naar Bultot.

Re: Juan Mendez

Misschien speelde Dani een beetje met Bihay zijn kl...

504

Re: Juan Mendez

Hallo Etienne, de eersten die het verband legden tussen de zaak Mendez en de moorden waren Mendez, Bouhouche en Bultot. Mendez zegt te vrezen dat zijn wapens zullen worden gebruikt bij de moorden in Brabant. Bouhouche met de uitspraak dat "Brun B" citeert. Bultot, toen hij vluchtte op de dag van Bouhouche's arrestatie. Hij zou vrienden in vertrouwen hebben genomen en hebben gezegd dat hij vreesde dat de zaak-Mendez en de Brabantse moorden met elkaar in verband stonden.

Re: Juan Mendez

Nu gaan we eventjes een pauze inlassen. Ik moet Ben uiteraard ook de tijd geven om mij te bannen.

506

Re: Juan Mendez

bruintje b wrote:

Dat kan in mijn optiek slechts 2 zaken betekenen:

  • De aanslagen waren bedoeld om Mendez onder druk te zetten.

  • Mendez speelde een opdrachtgevende of uitvoerende rol in de aanslagen.

3. Misschien probeerde hij Mendez te betrekken bij de Brabantse moorden?

Re: Juan Mendez

Maar waarom hielden de aanslagen daarna dan ook echt op? Als Bouhouche die uitspraak echt gedaan heeft, wist hij hoe het zat en was Mendez een sleutelfiguur. Met het verscheiden van Mendez is de kennelijke oorzaak weggenomen.

Re: Juan Mendez

Mendez had het geloof moeten behouden.

509

Re: Juan Mendez

Ik denk dat na de dood van "killer" (robotfoto 4, 10, 14) en de opsluiting van Bouhouche, de bende enigszins gedecimeerd was.

Re: Juan Mendez

JML wrote:

Hallo Etienne, de eersten die het verband legden tussen de zaak Mendez en de moorden waren Mendez, Bouhouche en Bultot. Mendez zegt te vrezen dat zijn wapens zullen worden gebruikt bij de moorden in Brabant. Bouhouche met de uitspraak dat "Brun B" citeert. Bultot, toen hij vluchtte op de dag van Bouhouche's arrestatie. Hij zou vrienden in vertrouwen hebben genomen en hebben gezegd dat hij vreesde dat de zaak-Mendez en de Brabantse moorden met elkaar in verband stonden.

Van de 5 gestolen UZI-wapens (Mendez privé-collectie) zijn er maar 4 nadien teruggevonden. We weten intussen dat Bouhouche in hoofdzaak achter deze diefstal zat. De getuige te Aalst heeft een uzi beschreven, maar onder impuls van Pint is er een heckler & Koch opgetekend. In mijn mening kan Mendez wel best eens gelijk hebben.