Ben wrote:bruintje b wrote:Mendez speelde een opdrachtgevende of uitvoerende rol in de aanslagen.
Mendez is een hoofdverdachte voor sommige feiten die toegeschreven worden aan de Bende van Nijvel. Vooral voor Waver, maar ook voor bijvoorbeeld Eigenbrakel. Was Bouhouche hiervan op de hoogte? Die kans bestaat.
Insp. Witse wrote:We weten intussen dat Bouhouche in hoofdzaak achter deze diefstal zat.
Ik ben niet meer zo zeker dat Bouhouche achter die diefstal zat.
Spectator Of Life wrote:Je moet heus geen Zucker zijn om te zien dat het erg onwaarschijnlijk is dat een FN ingenieur daar wat gaat staan schieten in een winkelstraat.
Toch even een misvatting uit de wereld helpen. Mendez was geen ingenieur. Hij was handelsingenieur bij FN. En waarom zou een "FN ingenieur" niet in een winkelstraat kunnen staan schieten? Mendez was een wapenzot, extreem-rechts, één van de beste schutters van België, misdadiger, betrokken bij de misdaden van de bende Bouhouche-Beijer, ... Maak er aub geen heilige van, want dat was hij absoluut niet.
Een heleboel stellingen zonder motivatie, alsof betrokkene twintig jaar jouw beste vriend was of het hele dossier daar uitgeklaard op jouw bureau ligt.
Ben wrote:Hij is een hoofdverdachte voor Waver.
Ik mag dan hopen niet louter op de Sartillot getuigenis, zoals ik reeds schreef quasi betekenisloos en ik refereer graag naar het werk van Elisabeth Loftus. Sommige getuigenissen hebben voor mij wel waarde, maar geen herkenning na twee jaar van een doordeweeks uitziende man op een televisiescherm.
Ben wrote:Hij is een hoofdverdachte voor Eigenbrakel
Als dat zo is, dan ben ik oprecht nieuwsgierig waarom dit zo is want geen idee in welke Bende literatuur dit wordt vermeld. Je gebruikt trouwens vaak de term 'hoofdverdachte'. Hoofdverdachte voor wie of wat? In oude documenten; Delta en dergelijke? Of hoofdverdachte volgens de speurders die de laatste tien jaar niet één nieuw spoor kunnen hebben bekrachtigen?
Ben wrote:Hij was een wapenzot
We gaan hier geen semantische discussie beginnen; hij was inderdaad een wapenliefhebber en verzamelaar.
Ben wrote:Hij was extreem rechts
Volgens wat ik heb gelezen in een Bende boek (ik meen de eerste Geens) was Mendez rechts maar niet extreem rechts . Een politieke voorkeur zoals 1/3 tot 1/2 van de bevolking en dus irrelevant hier. Zoals steeds mag je me verbeteren maar ik ben niet bekend met notities in verband met Mendez en uitgesproken racisme.
Ben wrote:Hij was een misdadiger
Hoelang heeft Mendez gezeten en voor welke feiten in zijn 34-jarig bestaan?
Ben wrote:Betrokken bij de misdaden van de Bende Bouhouche-Beijer
Voor welke feiten waar Bouhouche of Beijer zijn veroordeeld is er sprake van medeplichtigheid van Mendez?
Mendez was een bovengemiddeld getalenteerd persoon, handen van goud las ik ergens, inderdaad een begenadigd mecanicien en op brutale wijze vermoord. Dat staat dan wel weer vast. Bruintje de beer heeft het licht gezien en nog even en Mendez wordt de niets ontziende Killer van de Bende van Nijvel. Ik zou alvast de raad geven om je eens te verdiepen in de persoon waar Mendez het vak heeft geleerd; kans verre van onbestaande dat deze persoon relevanter is voor het Bende verhaal dan Mendez zelf.