111

Re: Danièle Zucker

Als we John Douglas mogen geloven, heeft de FBI alleen beëdigde politieagenten onderwezen. Niemand anders » YouTube

38'20'': "Nous avons formé des enquêteurs provenant d'Australie, de Finlande, et du Canada." (Rien d'autre, si ce n'est les USA)

Vertaling: "We hebben onderzoekers uit Australië, Finland en Canada opgeleid." (Niets anders, behalve de VS).

28'52'': "Mais il (Il parle de Stéphane Bourgoin, mais ce qui est vrai pour lui, l'est pour tous.) n'aurait pas été invité, à moins qu'il n'eut été enquêteur de police assermenté ..."

Vertaling: "Maar hij (hij spreekt over Stéphane Bourgoin, maar wat voor hem geldt, geldt voor iedereen) zou niet zijn uitgenodigd, tenzij hij een beëdigd politie-onderzoeker was geweest."

Voordat studenten toegang krijgen tot de training, moeten ze meerdere jaren politieonderzoek hebben gedaan op gebieden als verkrachting, seriemoord of terrorisme.

Ik denk niet dat Danièle Zucker een profiler van Quantico is.

112

Wat bedoel je EXACT met die laatste zin? Dat ze niet voor het FBI werkte? Dat heeft ze nooit beweerd. Dat ze nooit de FBI-academy voor agenten heeft doorlopen? Idem.

Of tracht je gewoon te zeggen dat ze liegt?

Ze zegt dat ze een cursus profiling heeft gevolgd in Quantico en ook dat haar werk ivm de Bende door de FBI nagekeken en gevalideerd werd, dat dat overigens haar expliciete voorwaarde was om het onderzoek te doen.

Beweer je dat dat niet klopt?

113

Ik zeg dat de FBI alleen politieagenten lesgeeft, en daarom is ze geen profiler.

Ik geloof ook niet in Sinterklaas.

114

't is waar, ze heeft maar een doctoraat klinische psychologie, is jarenlang hoofd geweest van de dienst psychiatrische noodgevallen in het Sint-Pietersziekenhuis, heeft les gekregen van 2 oprichters van de profiling unit in het FBI die ook les gaven aan BKA en Scotland Yard en al wat ze deed in het kader van haar opdracht rond de eerste golf werd gevalideerd door het FBI. En ze heeft talloze artikels over de materie op haar naam staan in vaktijdschriften.

Overduidelijk een prutser die niet gekwalificeerd is.

115

Hoe goed zijn diploma's ook zijn, ze zijn niet van het soort dat toegang geeft tot Quantico. Dit zijn twee totaal verschillende vakgebieden. Vraag jezelf af wat een "intellectuele zwendel" is.

Wat "profileringsoplichters" gemeen hebben, is dat ze, net als Danièle Zucker, op zoek zijn naar camera's. De echte werken discreet als politieagenten in politie-eenheden.

Ik geloof liever John Douglas, de paus van de profilering, als hij zegt dat cursussen alleen zijn gegeven aan beëdigde politieagenten. Waarom niet journalisten als we toch bezig zijn?