1,261

Re: Aalst: 9 November

Hoe weet U dat meneer de Smet het eerste slachtoffer niet was?

Spitfire wrote:

Volgens het onderzoek en Eddy Vos is de vertrekplaats en comfortzone Bois de la Houssière.

Ik weet niet waar de Bende is vertrokken en Eddy Vos weet dat ook niet. Niemand weet dat en al de rest is uit-de-nek-kletserij.

1,262

Re: Aalst: 9 November

pyrénéen wrote:

Hoe weet u dat meneer de Smet het eerste slachtoffer was?

Vermits de feiten gebeurden op de parking van een warenhuis zijn er veel meer getuigen die de gebeurtenissen hebben gezien. Sommigen hadden een perfect zicht, omdat ze vlak voor de uitgang in een auto zaten te wachten. Zo is er een getuige die de drie daders op de parking richting het warenhuis ziet lopen:

(...) Op dat moment verlaten enkele mensen het warenhuis. Een dader grijpt iemand vast [Georges De Smet], kort daarop volgt een schot en de gijzelaar zakt ineen. Nadien beginnen vrouwen te gillen.

De opeenvolging van de feiten gebeurt heel snel. Alles wat er bij aankomst op de parking is gebeurd - parkeren, uitstappen, de moorden en het warenhuis betreden - nam niet meer dan 3 minuten in beslag. De rest van de overval duurde nog eens zeven minuten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,263

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Ik weet niet waarom ze de schoten niet hebben gehoord. Ik kan alleen maar zeggen wat er gebeurd is: ze hebben geprobeerd om Georges de Smet als gijzelaar mee te nemen. Hij weigerde echter om zomaar mee te gaan en werd daarom vermoord. Daarna is de bende verder gewandeld naar de ingang van het warenhuis, waar op dat moment de familie Van de Steen naar buiten kwam.

In post 3 in het topic Georges De Smet is duidelijk dat hij dus NIET de eerste was die stierf » Forum

1,264

Re: Aalst: 9 November

Ik heb het gelezen, maar dat komt niet overeen met de getuigenverklaringen zoals ik ze interpreteer. Maar zoals reeds geschreven, gebeurden de feiten op de parking van het Delhaize-warenhuis in Aalst op heel korte tijd en op een heel kleine oppervlakte. Het is dus heel moeilijk om de gebeurtenissen in een juiste volgorde te plaatsen.

In het interview staat ook:

(...) "En toen moet de Reus hem vastgegrepen hebben, tussen de auto’s."

De grootste dader in Aalst is waarschijnlijk 1m80 à 1m85 groot. Hij wordt dus omschreven als "zeker geen reus".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,265

Re: Aalst: 9 November

Je kan dus niet bewijzen dat Georges De Smet de eerste was die werd doodgeschoten, evenmin als dat je het omgekeerde kan bewijzen.
Dus jouw interpretatie is niet de enige juiste uitleg

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

De grootste dader in Aalst is waarschijnlijk 1m80 à 1m85 groot. Hij wordt dus omschreven als "zeker geen reus".

Op basis van een aantal verklaringen lijkt het me plausibel dat 'de Reus' betrokken bij een aantal feiten gepast heeft voor het 'veldwerk' in Aalst en in plaats daarvan logistieke steun heeft verleend omdat de opdracht om kinderen neer te schieten een brug te ver was. Voor alle duidelijkheid; dit staat los van de liquidatie theorie vermits we weten dat David en Rebecca gewoontegetrouw de ouders niet vergezelden op zaterdagavond.

Re: Aalst: 9 November

Een hier nog niet vernoemde (interessante) rijkswachter woonde in de jaren '70 in de Désire De Wolfstraat in Aalst die grenst aan het Osbroekpark. Ik ben er zeker van dat de kenners weten over wie ik het heb.

1,268

Re: Aalst: 9 November

Staat zijn naam of het forum of is het een nieuwe naam?

1,269

Re: Aalst: 9 November

Wie is die interessante rijkswachter?

1,270

Re: Aalst: 9 November

Polycarpus Tack wrote:

Ik ben er zeker van dat de kenners weten over wie ik het heb.

Welkom op het forum Polycarpus (= veel vruchten) en bedankt voor uw verhelderende postings, vooral dan t.a.v. de kenners.