Geloof ik best. Maar als dat dan toch moest getest worden, waarom dan iene miene mutte Koekelberg? Waarom niet een test zuidwaarts van Aalst, zoals verschillende getuigen toen reeds aangaven dat ze gevlucht waren? En als ze dan ook wilden testen op hoeveel tijd ze de andere kant uit konden... Waarom dan enkel Koekelberg of all places? Waarom geen vermelding van Gent (andere vluchtrichting), geen vermelding van de reistijd Temse of Maubeuge (twee Bende-van-Nijvel'feiten die ver van alle andere feiten liggen toegeschreven aan deze 'bende')?
De schietaffaire (oa in Koekelberg) op een mogelijke tipgever over de Bende van Nijvel is nieuw voor mij, het was de eerste keer dat ik hier iets over las.
De snelheidstest was blijkbaar in opdracht van de Saeger. Dezelfde de Saeger die op weer een zoveelste zogezegd spoor van Beijer:
"Om terug te komen op deze zaak, het betreft een privé-onderzoek dat mij (Robert Beijer) op 11 mei 1984 werd toevertrouwd door advocaat Sainlez. De cliënt, een zekere Petit C, wilde meer weten over de relatie tussen een andere PETIT M en een zekere De Meurichy Anne. Deze laatste werkte als secretaresse bij de EEG. Niets heel interessants voor ons vandaag."
... dit reageerde:
"Een andere zaak waarin mogelijks bindingen bestaan met de overval in Temse is de verdwijning van en de moord op de zoon van De Meurichi. Verdachten in die zaak werden door mededaders aangewezen als de schuldigen van de overval in Temse. Deze zaak is nog in onderzoek."
De zaak Meurichy bleek uiteindelijk geen uitstaans te hebben met de zaak van de 'Bende van Nijvel'. ('Petit' is ook iets bijzonders in dit dossier, maar dat is voor een ander topic.)
Misschien is Koekelberg dus ook 'kul' in hetzelfde rijtje als de relevantie tot de Meurichy.