121

Re: Jean-Francis Calmette

Indien we aan dit tempo blijven verder doen schat ik in dat tegen 2025 zowat de helft van de personen vernoemd op dit forum halve heiligen zullen worden. Eerst was Mendez aan de beurt en nu Calmette. smile

122

Re: Jean-Francis Calmette

Een heilige was hij beslist niet, hij was zeer gevaarlijk, kende gevaarlijke mensen en had zeer extreme opvattingen (en ik bedoel niet enkel politiek). Alleen, de bendefeiten, dat denk ik niet.

123

Re: Jean-Francis Calmette

Om het Bendedossier beter te begrijpen is het dan ook essentieel om naar de oorspronkelijke pv’s uit de jaren 80 te gaan. Aangezien we een deel van het Bendedossier via een gunstige wind konden ontvangen, kunnen we essentiële elementen hieruit citeren.

Zo wordt rijkswachter Christian Amory (Diane, BOB Brussel en BOB Namen) op 11 februari 1988 verhoord.

Interessant is dat Amory het ook heeft over Jean Calmette, of correcter Jean-François Ferrari-Calmette (21/06/42). Hij werd geboren te Béziers (Frankrijk).

Amory: “Volgens Juan Pinella regelde Calmette dat bepaalde politici in een scabreuze (td: schunnig, onzedelijk, gewaagd en dus compromitterende) situatie te brengen om later druk op hen uit te oefenen die gebruikt kon worden. Tegelijkertijd kwam ik erachter dat deze politici in de gaten werden gehouden en gevolgd.”

Eind 1981 gaf Calmette overigens het bevel om Philippe Moureaux (PS) te vermoorden. Door een wissel van de politieke wacht werd dat plan niet uitgevoerd. Calmette leidde binnen WNP de divisie 'Trident'. Hier is een andere persoon de bron.

Zie pv op deze website » p-magazine.com

Misschien kan Ben zijn naam aanpassen boven deze rubriek? Jean-François Ferrari-Calmette.

Re: Jean-Francis Calmette

Om het Bendedossier beter te begrijpen is het dan ook essentieel om naar de oorspronkelijke pv’s uit de jaren 80 te kijken.

Jazeker, en meer bepaalt de pv's uit 1982 aangaande de raid op Dekaise in Waver. Dit zou wel eens het begin van de oplossing kunnen betekenen. Met dien verstande dat iedereen zich kan verzoenen met de feiten, want het lijkt er meer en meer op dat een deel van het publiek zich enkel kan vinden in een mogelijke oplossing van het mysterie, indien de verklaring van de feiten overeenkomt met hun eigen fantasie en tunnelvisie.