Re: Christiaan Bonkoffsky

In Aalst denk ik ook niet dat hij er bij was, daar was de reus een zekere Patrick Haemers. Maar er is toch één overval waar hij duidelijk herkend is geweest?

1,172

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik weet ook niet wat ik van Bonkoffsky moet denken. Ik geloof niet dat hij de reus was om dezelfde reden die Bossi aanhaalt.

1,173

Re: Christiaan Bonkoffsky

Idd, Bono als rechtstreekse dader/ reus in Aalst geef ik ook weinig kans. Dat sluit niet uit dat hij in die functie betrokken kan zijn bij andere overvallen zoals Overijse / Eigenbrakel.

Wat Aalst betreft acht ik het wel mogelijk dat hij deel uitmaakte van een back-up team, een verkenner was of deel uitmaakte van een geënsceneerde vluchtauto maw een kleiner rol.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Django68 wrote:

Ik weet ook niet wat ik van Bonkoffsky moet denken. Ik geloof niet dat hij de reus was om dezelfde reden die Bossi aanhaalt.

Hij was ook niet dé reus, er waren er al minstens twee. Dat heeft hij zelf ook zo nooit gezegd. In Aalst was Haemers de reus natuurlijk. Was er nog een andere, wie weet.

1,175

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat die vluchtauto betreft verklaarde een zekere Van Malderen dat hij in café Corner zat te wachten tot D.S. voorbij het rond punt kwam en zou claxonneren. Hij moet de laatste 20 MINUTEN voor vertrek aan dat café Corner zijn motor laten draaien hebben volgens hem. Heeft er hier iemand iets over gelezen of eventueel gehoord? Dat zou toch moeten opgevallen zijn een draaiende motor en een golf die er identiek uitzag  als de golf waarmee de overval gepleegd werd. Dus wat die vluchtauto betrof die als dwaalspoor moest dienen hebben we al een kandidaat; Tenzij Van Malderen loog natuurlijk.

1,176

Re: Christiaan Bonkoffsky

Django68 wrote:

Ik weet ook niet wat ik van Bonkoffsky moet denken. Ik geloof niet dat hij de reus was om dezelfde reden die Bossi aanhaalt.

Hij kan training hebben gegeven aan de daders. Hoe om te gaan met wapens en andere technieken die hij heeft geleerd bij Groep Diane. Maakte deel uit van de ondersteuning.

1,177

Re: Christiaan Bonkoffsky

Django68 wrote:

Ik weet ook niet wat ik van Bonkoffsky moet denken. Ik geloof niet dat hij de reus was om dezelfde reden die Bossi aanhaalt.

Als dader of als medeplichtige heb ik nooit geloof gehecht aan Bonkoffsky. Daarvoor heb ik nog een bijkomende gegronde redenen. In mijn vriendenkring is een persoon dat jaren deel heeft uitgemaakt van de Groep Dyane. Hij was karateleraar en ook scherpschutter binnen deze groep. Wie het zich nog kan herinneren i.v.m. de gijzeling aan de gevangenis van Leuven Centraal, was hij de scherpschutter dat de gijzelnemer dodelijk trof. Zij lagen in hindernis achter de bosjes op de middenberm van de rijbaan. Mijn vriend M.W. komt daar zeer kort in beeld waarvan nog een filmopname bestaat op YouTube. Wat de heer Collin verklaarde bevestigde hij mij al lang voordien wat Bonkoffky betreft.

Bonkoffsky had een andere eigenschap waarin hij bijzonder sterk was:

Bossi wrote:

Getuige heeft ook Bonkoffsky gekend en beschrijft deze persoon in de tijd van Diane al een beetje maf was. Een kerel die wat slungelig overkwam, maar wel heel sterk was in ongewapende close combat. Bonkoffsky was zelfs de man die de beruchte "self defence opleider" met de bijnaam "Beul" alle vier hoeken van de tatami kon laten zien. Na een zoveelste incident is Bonkoffsky uit de groep Diane gezet.

Ik verwijs u naar mijn bericht onder nummer 82: Een rijkswachter "ex-Diane lid" als getuige

Re: Christiaan Bonkoffsky

"Helaas" bewijst dit alles niet dat hij er niet bij betrokken was. Integendeel zelfs. Of hij nu graag zattemansklap verkocht of niet. Hij was er bij. Punt andere lijn.

1,179

Re: Christiaan Bonkoffsky

Graag wist ik waarom de onderzoekers Bonkoffsky zo stellig weten uit te sluiten als dader/reus. Dit op basis van DNA begreep ik. Dus weten de onderzoekers welk dna aan welke specifieke dader bij elk specifiek feit hoort. Vreemd imo.

1,180

Re: Christiaan Bonkoffsky

Klucht wrote:

Graag wist ik waarom de onderzoekers Bonkoffsky zo stellig weten uit te sluiten als dader/reus. Dit op basis van DNA begreep ik. Dus weten de onderzoekers welk dna aan welke specifieke dader bij elk specifiek feit hoort. Vreemd imo.

Ik ben op dit moment de loden jaren van Paul Ponsaers aan het lezen en al in het voorwoord komt dit aan bod op pagina 20 en 21. Blijkbaar zijn er in 2000 al een speekseltest en vingerafdrukken bij hem afgenomen, maar dit kon niet herleid worden tot de feiten, net als ander onderzoek (genetisch, computer). Ondanks eerdere verdenkingen is hij dus niet meer verdacht.

Mijn conclusie is daarom dat er geen stellige uitsluiting is maar geen aanknopingspunt.

Ik denk dat je conclusie dat dit vreemd is terecht is. Stel is er wel iets dat hem echt zou uitsluiten, dan zou je dit naar buiten brengen lijkt me, om speculaties te voorkomen, of al is het alleen maar voor de familie.