21

Re: Drankenhandel Fourcroy

De firma heeft inderdaad in moeilijke papieren gezeten, maar los daar van ... wie heeft er hier ooit beweerd dat de firma betrokken was in een overval om de voorraad aan te vullen? Personeel dat een handeltje wou opstarten? En daarvoor dit soort overvallen opzetten? Dit is wat Highonprozac infantiel zou noemen denk ik, laat ons ernstig wezen he.

Re: Drankenhandel Fourcroy

Niemand heeft dit beweerd, ik probeer enkel de elementen een plaats te geven. Dat er iemand uit de horeca betrokken was bij de eerste golf is zelfs door experts geopperd en de voornaamste aanwijzing hiertoe is dat meermaals drank en toebehoren werden gestolen. Huurlingen die op illegale wijze zichzelf van inkomsten voorzien en voorsprong hebben op ordediensten door kennis van plaats delict, waarbij ze steeds gewelddadiger worden. Een piste als een andere, even onmogelijk als mogelijk; ik zie niet wat hieraan infantiel is? Bovendien kan je er met een minimum aan fantasie een 'complot' aan breien waarom de feiten in de schaduw moesten blijven.

23

Re: Drankenhandel Fourcroy

Je zegt het zelf, eerste golf.

Re: Drankenhandel Fourcroy

Misschien werd er in Aalst een vervalste nummerplaat gebruikt om die (mede)daders uit de eerste golf een boodschap te geven?

Re: Drankenhandel Fourcroy

Er zijn minstens twee namen die - incluis deze getuigenis - terugkomen van de eerste tot de laatste feiten. Dan heb ik het nog niet eens over Bouhouche en Beijer. Misschien zijn het er wel meer, we weten niet wie destijds op de payroll stond bij deze firma. Ik begrijp niet waarom hier een beetje meewarig wordt gedaan over de zoektocht naar de daders van de eerste golf. Het leven kan dan wel alleen achterwaarts worden begrepen, aanknopingspunten vinden met betrekking tot vroege feiten kan ons misschien voorwaarts op weg helpen. Bovendien kan de hypothese dat het hier deels dezelfde bende betrof niet terzijde worden geschoven.

26

Re: Drankenhandel Fourcroy

Ben wrote:

Ze leverden aan Auberge du Chevalier, dat staat vast. Of ze ook aan Piot of Colruyt Nijvel hebben geleverd, weet ik niet. Het is wel opvallend dat de in Nijvel gestolen drank werd meegenomen door de daders, terwijl de koffie, pralines en olie in de Saab werd achtergelaten.

Misschien waren het wel alcoholisten? smile