Re: Tactiek overvallen warenhuizen
Een zeer interessant punt, van die info. Hoe konden ze dat zo snel achterhalen? Hoe vonden ze zo makkelijk wagens van hetzelfde model en kleur waarvan de nummerplaat gedupliceerd werd? Antwoord: omdat 'ze' connecties hadden binnen rijkswacht/politie die hen hielpen.
Ik vind dat antwoord niet vanzelfsprekend. We zitten op het punt dat reeds verschillende agenten beschoten en gedood zijn door de Bende. Dat brengt een ethisch bezwaar, ik denk dat zelfs heel wat corrupte rijkswachters/politie geen liefhebber zijn van boeven die zomaar collega's dood schieten. Zoiets ligt terecht gevoelig. Nog meer zie ik iets wat jij wel vaker ziet; een praktisch bezwaar. Twee - zo lijkt het - amateuristische overvallers nemen de benen en laten een slachtoffer voor dood achter. Ik neem de Bende website als bron en situeer de overval rond 1 uur. Nog voor 2 uur wordt naar het ziekenhuis gebeld of Van Camp nog leeft. Een klein dorpje in Wallonië, de vroege jaren '80 op vlak van technologie vanuit hedendaags oogpunt het stenen tijdperk. Zelfs met 'connecties' - een vage term - hoor ik graag hoe bovenstaande zich kon afspelen in de momenten na de moord(poging) op Van Camp.