21

Re: Patrick Ramael

Tiens tiens, het is blijkbaar niet de eerste keer dat er documenten gelekt worden naar 't Scheldt.

Gérald Damseaux

Inmiddels kunnen we ons een idee vormen waarom er plots zo veel beweging is op dit forum: uit een recent perslek blijkt namelijk dat er al geruime tijd een geheime sectie actief zou zijn binnen de militaire inlichtingendienst: de C.I. (Counter Intelligence), die bestaat uit burgers.

Deze burgers zouden het 'veldwerk' uitvoeren als het over contraspionage gaat. De sectie zou bestaan uit 90 personen, momenteel geleid door ene Clément Vandenborre. Ook deze burgers zouden een militaire graad hebben, die evenwel niet in vredestijd mag gebruikt worden.

Er zou al een tijdje onenigheid bestaan tussen militairen en burgers binnen de dienst, waardoor iemand uit de biecht zou hebben gepraat. Het bestaan van de dienst zou dan gelekt zijn naar de nieuwssite 't Scheldt. Onlangs werd er bij 't Scheldt een huiszoeking verricht, om andere redenen. Daarbij zou ook het dossier 'C.I.' in beslag genomen zijn, waarna de redactie van 't Scheldt besloot om het verhaal naar buiten te brengen.

Re: Patrick Ramael

Jullie gaan wel heel snel mee in dat verhaaltje van die schotwonde. Vanwaar komt dat? Is het geverifieerd? Een huisarts die zoiets ‘fixt’, ten eerste ligt dat (afhankelijk van de wonde) buiten het bereik van een huisarts, ten tweede is net zoals in België een schotwond, ongeacht de uitleg die ervoor gegeven wordt, verplicht te melden aan het parket/ de politie in Frankrijk.

Leg me eens uit hoe de Slimans detailkennis hadden over het bos van Houssière, waar ze Waals dialect geleerd zouden hebben (telefoontje naar ziekenhuis na Van Camp) en waar Nederlands (reactie van dader tegen een slachtoffer)? Dat zijn 3 elementen uit een hele oceaan. Ik ben overigens niet overtuigd van die fameuze tijdlijn. Ik heb Adam z’n schrijfsel gelezen en m.i. is dat een zeer selectieve lezing van de feiten, waarbij alles dat niet in zijn kraam te pas komt wordt genegeerd. Behalve een paar media optredens en dat eeuwig geleuter over DNA om de boel warm te houden is er m.i. helemaal niets. Martine Michel had in haar beschikking beter uiteengezet waarom ze extra onderzoek weigerde, dan was het gedaan geweest.

Re: Patrick Ramael

C.P. weet misschien meer, of anders Patrick Ramaë! Cliffhanger, cliffbanger of…?

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Patrick Ramael

» www.tscheldt.be

Ik heb het vermoeden dat de auteur van dit stuk de klok heeft horen luiden, zonder te weten waar de klepel hangt of misschien is hij wel afgewezen door Martine Michel. Wat heeft Ramael be- of gevonden?

Een politieman op het commissariaat van Charleville-Mézières met een heldere kijk op de criminelen in zijn regio meent één van de zotte broers te herkennen in de robottekening."

Huh?!

"Hij maakte een uitgebreid verslag waarin hij een aantal onderzoeksdaden vroeg. Zo was er DNA gevonden op een kogel van de Bende van Nijvel. Ramael vroeg om dit DNA te vergelijken met het DNA van de broers Xavier en Thierry S.

Bon!

"Ramael vond bewijs dat één van de broers S na een overval van de Bende van Nijvel terugkwam met een kogel in de schouder. Hij liet deze door een familiedokter verwijderen op 11 november 1985. Het is bijna zeker dat het een kogel was die werd afgevuurd tijdens de overval op de Delhaize van Aalst op 9 november 1985."

WTF!

Wie heeft wat gedronken, geslikt of gesnoven bij 't Scheldt?

Re: Patrick Ramael

Ik volg de geschiedenis van de loden jaren reeds vanaf de zaak François. Heb zowat alle boeken ter zake gelezen. Nooit heb ik in mijn lange leven (68J) ergens één woord gelezen of gehoord, over de bende Sliman als mogelijke daders van de overval op Dekaise. Nooit! Pas toen ik het boek van Jean-Pierre Adam las, werd heel de zaak voor mij helder, zo helder als (helder) water, en begreep ik dat we zijn beetgenomen.

Het dossier is geheim, en ik probeer de dingen steeds van op een afstand te beoordelen.

26

Re: Patrick Ramael

De Sliman piste begon hiermee denk ik:

"Op 7 oktober 1982 kreeg de derde verbalisant informatie van een persoon die als geloofwaardig wordt beschouwd maar die om veiligheidsredenen anoniem wenst te blijven. Naar aanleiding van het in de pers verschenen opsporingsbericht van een van de daders van hogervermelde feiten (de gewapende overval op wapenwinkel Dekaise op 30 september 1982) zou deze persoon Xavier Sliman zijn.

In het gezelschap van een collega van de BOB van Waver hebben we contact genomen met de getuigen van de feiten om hun de foto van Sliman voor te leggen en dit in een reeks van een vijftiental andere foto's. [...] De wapenhandelaar duidde de foto van Xavier Sliman aan en toonde ook interesse voor de foto van Thierry Sliman.

Xavier Sliman en zijn jongere, ook zwaar criminele broer, Thierry Sliman, waren van Marokkaanse afkomst. Dekaise noemde een van zijn overvallers ‘een Maghrebijns (Noord-Afrikaanse) type’ en de andere jongere overvaller een ‘Marokkaanse homo, met vrouwelijke trekken’.

Zie het artikel van Gilbert Dupont van 9-6-2021: waarin Xavier Sliman werd geïnterviewd op de door Gilbert Dupont

Re: Patrick Ramael

Waar staat dat interview? Hoe zit het nu met die schouderschotwond waarmee Thierry Sliman zich op 11 november 1985 tot zijn huisdokter zou hebben gewend? Ligt er al beslag op het medisch dossier van Thierry Sliman? Waar blijven de updates van Patrick Ramael en Jean-Pierre Adam, buiten een (hun?!) verhaal in 't Scheldt?

Re: Patrick Ramael

Als dit verhaal waar is en Dekaise zou Sliman herkend hebben op foto hoe is de politie hem op spoor gekomen als verdachte? Ik heb toch m'n twijfels bij dit verhaal.

29

Re: Patrick Ramael

Ik weet niet zeker of Thierry Sliman is neergeschoten en gewond is geraakt. Ik heb verschillende versies gehoord, waaronder een steekwond waarvoor hij zou zijn behandeld door de verpleegster die de ouders van Sliman behandelde. Het is niet zeker wanneer Thierry Sliman deze blessure zou hebben opgelopen. Het is waar dat Thierry Sliman bij veel gevechten betrokken is geweest...

De verpleegster, in feite een arts in de verpleegkunde volgens de Franse nomenclatuur, leefde een paar maanden geleden nog. Hij droeg zijn verpleegkundige praktijk over aan zijn eigen dochter. De namen en contactgegevens zijn bekend.

Het enige wat je hoeft te doen is...

30

Re: Patrick Ramael

howitzer wrote:

Als dit verhaal waar is en Dekaise zou Sliman herkend hebben op foto hoe is de politie hem op spoor gekomen als verdachte? Ik heb toch m'n twijfels bij dit verhaal.

Volgens Gilbert Dupont in La Dernière Heure:

https://i.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/adam1211.jpg

Volgens PV 2016 door Rijkswacht van Hastiere. Datum 21 november 1982:

https://i.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/20211214.jpg