Re: Patrick Ramael

Hoe zijn ze hem op het spoor gekomen?

32

Re: Patrick Ramael

» tueriesdubrabant.1fr1.net

Punt 8 van mijn post in het frans. Het volledig geschiedenis staat in het boek van Jean-Pierre Adam "De Bende Achter de Bende".

Re: Patrick Ramael

En Bruno Vandeuren?

34

Re: Patrick Ramael

Zie topic » Forum

Re: Patrick Ramael

Geen enkele positieve identificatie. ‘Retient la photo comme la plus ressemblante’ (een getuige). Ok, mais la plus ressemblante parmi quoi? Welke andere foto’s werden getoond? Wat doe je met de identificatie van Bouhouche?

Teint basané: er werden verschillende voorwerpen gevonden waar, inderdaad, fond de teint opzat. Bruine schmink, simpel gezegd. Hoe kenden ze zó goed hun weg? Hoe komt het dat er nooit een match was met zelfs maar een gedeeltelijke vingerafdruk?

Om deze en een boel andere redenen vind ik deze piste zonder meer zwak. Maar zolang het maar boekjes verkoopt. Martine Michel is geen idioot kieken, welk belang zou ze erbij hebben twee Franse marginalen uit de wind te zetten?

Re: Patrick Ramael

Dat is waarschijnlijk een betrokkene bij de overval op Dekaise maar ik weet niet hoe hij in het plaatje met Vandeuren past. Overigens net een artikel in P-Magazine dat de Sliman piste zou ontkrachten maar is achter een paywall » p-magazine.com

Re: Patrick Ramael

howitzer wrote:

Dat is waarschijnlijk een betrokkene bij de overval op Dekaise maar ik weet niet hoe hij in het plaatje met Sliman past. Overigens net een artikel in P-Magazine dat de Sliman piste zou ontkrachten maar is achter een paywall.

Bendedossier: piste-Sliman is doodlopend spoor - het tegenargument van de Saab 900

Volgens een Franse advocaat bestaat de Bende van Nijvel uit de broers Sliman. Er zijn diverse tegenargumenten."

Bron: Thierry Debels | 7 Augustus 2024

Welke?

C.P. wrote:

Ik weet niet zeker of Thierry Sliman is neergeschoten en gewond is geraakt. Ik heb verschillende versies gehoord, waaronder een steekwond waarvoor hij zou zijn behandeld door de verpleegster die de ouders van Sliman behandelde. Het is niet zeker wanneer Thierry Sliman deze blessure zou hebben opgelopen. Het is waar dat Thierry Sliman bij veel gevechten betrokken is geweest...

De verpleegster, in feite een arts in de verpleegkunde volgens de Franse nomenclatuur, leefde een paar maanden geleden nog. Hij droeg zijn verpleegkundige praktijk over aan zijn eigen dochter. De namen en contactgegevens zijn bekend.

Het enige wat je hoeft te doen is...

Het enige wat je hoeft te doen is daar rond middernacht met een snijbrander een gat in de deur branden, om vervolgens met het medisch dossier van Thierry Sliman, een blik arachide-olie en wat pakken koffie te verdwijnen.

Re: Patrick Ramael

Kennelijk is het namens een of meer burgerlijke partijen door advocaat en oud-onderzoeksrechter Patrick Ramael gedane verzoek aan de onderzoeksrechter tot het verrichten van ‘bijkomende onderzoeksdaden’ afgewezen (context » www.senate.be). Daartegen zou hoger beroep zijn ingesteld bij de kamer van inbeschuldigingstelling van het Hof van Beroep.

Bij mijn werk is het gebruikelijk dat ik zicht heb op het strafdossier, in plaats van een keur aan verhalen op bijvoorbeeld deze website, waarbij je in de regel altijd achter de feiten van verdraaiingen of onjuiste interpretaties aan moet lopen, met dank aan meest waardeloze onderzoeksrechter Martine Michel en meest waardeloze federaal procureur Marianne Cappelle, die zich voor mij op geen enkel moment aan de indruk hebben weten te onttrekken dat er bij hen sprake was van ‘noodzakelijke beleving van het mijlenver van hem afstaande onderzoek naar de Bende van Nijvel’. Ik wens hen van harte een dikbetaald pensioen achter de geraniums toe!

Patrick Ramael en Jean-Pierre Adam wens ik veel succes toe in en bij hun beleving van hun onderzoek naar de Bende van Nijvel. In tegenstelling tot Martine Michel en Marianne Cappelle hebben zij van hun hobby hun werk gemaakt, waarbij zij, in tegenstelling tot die gebleken ‘twee lege hulzen’, het publiek betrekken bij hun acties.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Patrick Ramael

Waarom zou je zicht moeten hebben op het dossier, je vertegenwoordigt geen enkele partij? Ik denk ook niet dat je in een positie bent om een gefundeerde uitspraak te doen over het werk van het federaal parket of de OR, exact omwille van dezelfde reden.

Zeggen dat het prutsers zijn is makkelijk. Ik heb ook het dossier niet maar op basis van wat ik erover lees ben ik quasi zeker dat het mission impossible is, daarvoor werd er teveel in geknoeid afgelopen decennia en zijn er teveel onzekerheden. Ze hebben de laatste DNA-leads opgevolgd en nu is het gewoon gedaan. Het zou me overigens zeer verbazen als de Slimans al niet formeel uitgesloten werden.

40

Re: Patrick Ramael

De piste Sliman kan alleen maar steek houden als je alle andere aangetoonde elementen - die deze piste linea recta naar de prullenbak verwijzen (zie dit forum, lees oa  ‘Loden Jaren’ ‘Beetgenomen’) negeert en blijft negeren.

Zoals tot in den treuren toe reeds door zovelen ook hier gezegd.

Waarom dat?