51

Re: Patrick Ramael

De piste Sliman past beter in een boek van de Gebroeders Grimm, dan hier op het forum!

Re: Patrick Ramael

Breda72 wrote:

De Saab was gestald op het terrein van ene Richard bossu.

Moet zijn: men dacht dat de Saab gestald was op het terrein van Richard Brouette in Boussu.

Re: Patrick Ramael

Mincky wrote:

De piste Sliman past beter in een boek van de Gebroeders Grimm, dan hier op het forum!

Van de lotgevallen van de gebroeders Grimm is er bij mijn weten, geen p.v. opgemaakt. De gebroeders Grimm zijn ook niet formeel herkend door de getuigen in Waver.

Re: Patrick Ramael

Mag ik u erop attent maken dat het dossier dat ziet op de piste-Sliman, een dossier is dat, mede dankzij de inspanningen en inspiratie van Jean-Pierre Adam, opener op tafel ligt dan welk ander dossier van aardappeleetsters, bloemetjesbehangsters en punniksters Martine Michel en Marianne Capelle dan ook.

Laat het volledige dossier-Sliman alstublieft zo snel mogelijk vrijkomen!

Re: Patrick Ramael

Klopt niet. Jij ziet wat Adam wil dat je ziet en wat boekjes laat verkopen, niets anders. De man schrijft enkel in functie van zijn theorie, wat niet goed uitkomt wordt genegeerd.

Het is niet omdat Martine Michel er (volgens jou) niets van gebakken heeft en het dossier niet openbaar consulteerbaar is (waarom zou het?) dat wat Adam vertelt heilig evangelie is.

Leg me eens uit hoe de Slimans zeer gedetailleerde terreinkennis konden hebben van de streek rond Nijvel/Braine. Want dat hadden de daders, dat staat vast. Ze werden ook (in tegenstelling tot wat hier ergens beweerd wordt) nergens formeel herkend.

Wie - louter één voorbeeld uit velen - wél herkend werden als 'bezoekers' van de garage waar de Saab gestolen werd waren Istvan Farkas en Bertha De Staerke. Idem voor (op diverse andere plaatsen) leden van de clan De Staerke en Becker. Die godbetert de streek goed kenden.

Maar nee, de Slimans moeten we hebben. Want Adam zegt het en het meest gehoorde argument van de aanhangers is hier: 'bewijzen jullie maar eens dat ze het niet waren'. Die redenering slaat nergens op.

Ik hoop eigenlijk dat dat aspect van de saga openbaar wordt gemaakt, dan kan het geleuter hierover eindelijk stoppen.

Re: Patrick Ramael

Sowieso is alles de schuld van Martine Michel en Marianne Capelle, waarmee eenieder het wel eens zal zijn.

Re: Patrick Ramael

weetjewel wrote:

Sowieso is alles de schuld van Martine Michel en Marianne Capelle, waarmee eenieder het wel eens zal zijn.

Ik niet. Het lijkt me in eerste instantie de schuld van de criminelen.

58

Re: Patrick Ramael

Mincky wrote:

De piste Sliman past beter in een boek van de Gebroeders Grimm, dan hier op het forum!

Dit voegt niks toe. Als je het zo goed weet, geef dan aan met goede argumenten waarom deze 2 lieden nooit een misdrijf door toegeschreven is aan de Bende van Nijvel heeft kunnen plegen!

Re: Patrick Ramael

J.P. Adam, ex-onderzoeker en diensthoofd, en oud-onderzoeksrechter Patrick Ramael staan naar mijn aanvoelen in vergelijking met de gemiddelde deelnemer aan dit forum op eenzame hoogte. En ik kan mij niet voorstellen dat een man als Patrick Ramael zich na zijn pensionering, zou willen moeien in een Belgisch dossier, wanneer hij daar geen gegronde redenen voor heeft? Meer nog, men zou blij moeten zijn, dat mensen uit gerechtelijke kringen, zich na hun pensionering nog willen inzetten om de cold case (want dat is het tenslotte al sinds jaren) op gang te trekken.

Want in tegenstelling tot wat iedereen hier loopt te zeuren, is het verhaal van JP Adam slechts een aanzet tot deze cold case. En moet het hele onderzoek nog gevoerd worden. Want indien werkelijk zou blijken, dat vanaf de eerste feiten, het onderzoek reeds mis liep (voornamelijk door een gebrek aan beroepsernst, en de politieoorlog die toen woedde), kan het niet anders dan dat een hele resem aan onderzoeken zinloos zijn geweest.

Alle mogelijke verdachten en marginale bendes, zijn de afgelopen jaren hier op het forum, de revue gepasseerd, gepaard gaande met de meest dwaze veronderstellingen, allen zonder enig tastbaar resultaat, dan zal de bende Sliman er ook nog wel bij kunnen zeker?

We kunnen naar mijn gevoel dan ook op zijn minst het geduld opbrengen en afwachten wat er mogelijk nog boven water komt.

Als men nagaat hoeveel mensen er wereldwijd, door slordigheden, of fouten begaan in een onderzoek, voor het leven, onschuldig in de gevangenis zitten, en hoelang het duurt voor het gerecht hun zaak eventueel opnieuw wil bekijken, geloof ik niet dat er in het dossier Bend van Nijvel ooit nog enige beweging zal komen.

Re: Patrick Ramael

Mooi samengevat HighOnProzac en helemaal mee eens. Ik heb iets meer hoop dat er op korte termijn iets gaat gebeuren maar ik ben er dan ook nog niet zolang mee bezig als u.