Topic: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Beste forumleden, is er iemand met toegang tot de archieven van La Derniere Heure en/of Le Soir?

Ik vermoed dat ik bij mijn onderzoek naar advertenties voor de gek ben gehouden door CHatGPT en fictieve informatie heb gekregen maar ik zou dat graag laten uitsluiten door iemand met toegang.

Ik zal via forum mail iets doorsturen en als het iets blijkt te zijn posten, maar anders niet, om te voorkomen dat het een eigen leven gaat leiden.

Alvast bedankt.

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Krantenadvertenties speelden een rol in de zaak betreffende de ontvoering van Gerrit-Jan Heijn, destijds een van de topmannen van Albert Heijn/Koninklijke Ahold N.V. (sinds 2017 Koninklijke Ahold Delhaize N.V.), in 1987 (nl.wikipedia.org).

Uit www.crimesite.nl:

“In de daaropvolgende weken communiceert Elsas met de familie Heijn via brieven en advertenties in kranten.”

Voor wat het waard is.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

3

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Breda72 wrote:

Ik vermoed dat ik bij mijn onderzoek naar advertenties voor de gek ben gehouden door CHatGPT en fictieve informatie heb gekregen maar ik zou dat graag laten uitsluiten door iemand met toegang.

ChatGPT is geen zoekmachine, het is een large language model dat teksten genereert. Gebruik het dus nooit om informatie op te zoeken.

Maar stuur het gerust door, dan kan ik eens kijken hoe hard ChatGPT gehallucineerd heeft. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Mail is verzonden, dank!

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Ben heeft gekeken en het was loos alarm, CHatGPT heeft geen gecodeerde berichten gevonden.

Excuses voor de verwarring, of, zoals we in Nederland zeggen: “ik was een beetje dom”

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Wie niet waagt, niet wint.

Dat gezegd zijnde, m.i. is het zoeken naar een speld in een hooiberg zelfs indien op die wijze gecommuniceerd werd. Ik herinner me dat ik in mijn kindertijd soms door die 'zoekertjes' ging die dagelijks wel een paar bladzijden bestreken en daar stond nogal wat tussen qua cryptische boodschappen. Plus, die zoekertjes moesten natuurlijk ook wel betaald worden dus een 100% garantie op anonimiteit was er niet. De post was even makkelijk.

7

Re: Iemand met toegang tot krantenarchieven?

Een overzicht van archieven vind je in dit topic » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube