231

Re: Noord-Franse gangsters

JML wrote:

Wat is deze hypothèse?

Dit:

Breda72 wrote:

Waarom werden ze weg geroepen?
…..
Hypothese: (Let op ik ga hier mensen ernstig tekort doen, mijn welgemeende excuses daarvoor maar ik vind dat het gezegd moet kunnen worden na zoveel jaar).

Er wordt vaak aan een complot gedacht als verklaring waarom beide instanties stopten met de patrouilles in Aalst waardoor de overval plaats kon vinden.

Maar is het niet veel waarschijnlijker dat de gerechtelijke politie op woensdag stopte omdat ze het wel geloofden? Personeelstekorten etc. De rijkswacht doet het verder maar. Verzin maar wat. En dat vervolgens de rijkswacht hiermee geconfronteerd werd en ook dacht, het is goed voor vandaag? Er is nog meer te doen? Of zelfs, dat de agenten zelf besloten dat het goed was voor vandaag?

Iedereen die bij een bureaucratische organisatie werkt weet hoe het kan gaan tussen bij de samenwerking tussen dergelijke instanties. Personen op posities waar ze meer te zeggen hebben dan hun capaciteiten rechtvaardigen, etc.

Dus een uiterst ongelukkige samenloop van omstandigheden die resulteerde in een drama. Waarna dit vervolgens natuurlijk nooit naar buiten mocht komen. Als er dan sprake is van een complot is dit wel: het verzwijgen van het falen van de diensten.

Het blijft slechts een hypothese, maar het kan wel een verklaring zijn waarom er geen bewaking was, en kan passen in een scenario van banditisme.


Dus ongeacht welke piste, een verklaring waarom de rijkswacht voortijdig weg ging.

232

Re: Noord-Franse gangsters

Wat mijn aandacht trekt, is niet de reden, maar dat de auteurs kennis konden nemen van deze beslissing, waardoor ze zonder problemen konden aankomen.

Re: Noord-Franse gangsters

Toen de patrouille vertrok, waren er verschillende opeenvolgende verklaringen, die varieerden.
De eerste was dat deze patrouille was vertrokken om toezicht te houden op de andere grote  winkels in Aalst, die al gesloten waren.
De tweede was dat dit vertrek te wijten was aan het feit  dat het grootste deel van de daginkomsten  al was weggenomen.
De derde was dat de patrouille de Delhaize mobiel in de gaten hield en naar de Villalaan was vertrokken .
Het laatste was dat deze patrouille het bevel kreeg te vertrekken.

234

Re: Noord-Franse gangsters

Degenen die verschillen in hun verklaringen, verbergen altijd iets.

235

Re: Noord-Franse gangsters

Natuurlijk verborgen ze iets.  Het was de grote cover-our-ass show.  Niemand van het (onder)officierenkader wilde aansprakelijk gesteld worden voor wat het grootste debâcle van het decennium was. 

Leg het maar eens uit:  8 doden en niet alleen was de bewaking net weg, toen ze daarna samen met de politie terugkwamen slaagde men er zelfs niet in die parking af te grendelen (technisch simpel) en reden de daders doodleuk weg onder hun neus.  Ik zeg nog niets over het feit dat een paar combi's in panne stonden.  Een mens zou zich voor minder afvragen waarvoor hij nog belastingen betaalde.

Maar dat wil niet zeggen dat de 'locals' er iets mee te maken hadden.

236

Re: Noord-Franse gangsters

Voor de overval in Aalst en wat ervoor gebeurde, kan je hier terecht » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube