Re: Munitiegordels
De laatste gordel voor jachtpatronen is inderdaad in skai maar het proces en wijze van fabriceren blijft hetzelfde
Iets wat ik vergeten vermelden ben is dat je hiervoor ook een aparte naaimachine nodig met specifieke naalden. Op één van de foto's van de gordel voor de jachtpatronen kan je zien door hoeveel lagen je moet stikken. Met een gewone naaimachine met naalden voor stof (geen canvas zelfs!) stik je hier niet door. Om dit zelf je kunnen maken heb je dus ook een ledernaaimachine met naalden om leder (en imitatieleder) te stikken nodig, iets niet iedereen heeft. Met de hand kan dit ook natuurlijk maar dan ben je wel extreem lang bezig.
Zoals je ook aanhaalt Xenophon lijkt de eerste munitiegordel/patroontas (of hoe je het ook wilt noemen) totaal niet praktisch om te gebruiken bij een overval. Het kan natuurlijk wel zijn dat dit nog rond de kolf van een wapen zat en niet werd gebruikt waarvoor dit bedoeld was (als het dat ook is). Maar naar mijn weten werden er geen wapens gebruikt bij de overvallen waarvoor men dit type patroontas nodig heeft. Daarmee bedoel ik karabijnen/geweren geen pistolen, revolvers, machinegeweren en jachtgeweren. Er zat wel een Krico .22 jachtkarabijn in de zakken van Ronquières. Misschien heeft het hier iets mee te maken?
Correct me if i'm wrong!