Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Om de haverklap worden op het forum, artikels uit het rechtse blad ‘P-magazine’ gepost, alsof het hier over één of ander wetenschappelijk vakblad zou gaan? Wanneer men oprecht meent zich te moeten informeren over het bende dossier, zou ik niet echt mijn mening laten afhangen van wat de sensatiezoekers van P-magazine allemaal neerschrijven.

De spraakmakende artikels zijn voor het merendeel slordig in elkaar gesmeten opstelletjes van enkele lijnen, gebaseerd op wat de ‘telexmachine’ op de redactie uitspuwt. Grote foto’s met weinig tekst.

Voor iemand die zich echt wil informeren heeft het blad geen enkele meerwaarde! Pure sfeermakerij, kwaadsprekerij en insinuaties worden afgewisseld met flagrante leugens. De artikels bevatten uiteindelijk niet meer dan de persoonlijke mening van de hoofdredacteur. Qua informatie, nihil. Wel steeds paraat, als het erom gaat om de controverse en de onvrede onder de bevolking nog wat aan te zwengelen.

Zoals P-magazine het voorstelt en insinueert, is Jean-Pierre Adam een leugenaar. Perfect, maar dan vraag ik mij af waarom onderzoeksrechter Patrick Ramael zich aansluit bij diens visie? Indien er iemand geplaatst is om te achterhalen wie er van de Sliman bende achter de tralies zat tussen 1982 en 1985, is hij het wel, lijkt mij? En voornamelijk om te weten wie er van de bende Sliman mogelijk in de nor zat tijdens de aanslag in Waver/Hoeilaart, want deze aanslag blijft nog altijd de kern van Jean-Pierre Adam’s theorie, en niet een mogelijk gewonde Thierry Sliman in 1985. De hoofdredacteur van P-magazine lijkt mij dan ook niet echt geplaatst om ons hierover enig uitsluitsel te geven, dacht ik zomaar? Want het dossier is geheim.

Maar moest Martine Michel ons een degelijke verklaring kunnen geven over waarom het uitgesloten is dat de Slimans betrokken waren bij deze aanslagen, zal ik dit zeker aanvaarden. Want ik hou niet van complot theorieën, en vraag ook niet om leugens!