1,201

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dit gezegd zijnde: reeds in Dinant was er sprake van de reus en de oude types. De magere blonde lange kerel die af en toe opduikt doet toch wal aan Bonkoffsky denken. Voor wat het waard is

Toen Cattaï die zaterdag de bel hoorde, was hij naar de visserijafdeling gegaan. Hij zag niemand. Een buurman zag rond die tijd twee mannen uit de winkel komen. Een die groter was dan hijzelf – en hij was bijna 1,90 meter

Bron: Hilde Geens

Twee getuigen zagen de daders weglopen. De ene zag een jonge, lange magere man met blond haar, in het gezelschap van iemand die veel ouder en kleiner was met grijs haar, maar de tweede zag een grote en potige kerel, samen met iemand van gemiddelde gestalte.

Bron: Guy Bouten

1,202

Re: Christiaan Bonkoffsky

JML wrote:

Hier is een fragment uit het boek van David Van De Steen. "Survivant des tueurs du Brabant", Pagina 20:

"J’essaie d’enregistrer dans ma mémoire la façon dont ils sont habillés. L’un deux - celui qui porte la perruque du Père Fouettard - est un géant." (Een reus)

Daar staat geen lengte bij. In vergelijking met andere personen kan hij - voor die getuige - misschien op een reus geleken hebben, maar dat maakt die persoon nog geen reus. In het verhoor van David door de BOB van Aalst wordt de persoon omschreven als "iets groter dan 1m86".

Als we alle getuigenverklaringen er bij nemen, komen we tot een persoon tussen 1m80 en 1m85. Dat is dus geen reus, want de reus van de Bende van Nijvel was tussen de 1m90 en 1m95.

fenix wrote:

Misschien moeten we eens eindelijk ophouden met "de Reus" en "De bende van Nijvel" Volgens mij klopt die typering langs geen kanten.

Er was wel degelijk een reus bij de Bende van Nijvel. Die persoon is in dit topic al uitgebreid omschreven » Forum

Ook in het topic over robotfoto nr. 19 heb ik al een uitgebreide omschrijving gegeven van de reus van de Bende van Nijvel » Forum

Er zijn niet zo heel veel mensen die in aanmerking komen om deze persoon te zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mag ik toch even meegeven, dat vandaag de dag, een aanzienlijk aantal mensen opmerkelijk groter is dan de generaties uit de jaren zeventig/ tachtig. Ikzelf werd destijds met mijn 1m79 door mijn omgeving omschreven als groot. Een grote jongen! Men heeft de daarop volgende jaren de jeugd dan ook aanzienlijk zien groeien, waardoor ik nu eerder van gemiddelde gestalte kan worden genoemd.

Met andere woorden, in 1985, waren mensen met een lengte van 1m95 een zeldzaamheid. Het was/ is, dan ook niet verwonderlijk dat men toen een gangster van 1m85 een ‘reus’ noemde.

Het is eerder vreemd dat men ondanks het feit dat zijn robottekening overal te kijk hing, men deze ‘reus’ (n°19), nooit heeft kunnen identificeren.

1,204

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ben wrote:

Dat is dus geen reus, want de reus van de Bende van Nijvel was tussen de 1m90 en 1m95.

Over de getuige uit Aalst: Waarom zou een getuige een persoon een reus noemen als hij een gewone lengte van 1,85 m heeft?

Volgens Eddy Vos is de reus tussen de 1,90 m en 2,02 m lang » www.dhnet.be

1,205

Re: Christiaan Bonkoffsky

JML wrote:

Waarom zou een getuige een persoon een reus noemen als hij een gewone lengte van 1,85 m heeft?

Omdat iemand een reus noemen, subjectief is. Maar dat betekent nog niet dat die persoon ook objectief gezien een reus is.

Maar ik zal het anders formuleren: de reus van de Bende van Nijvel was niet aanwezig in Aalst omdat alle daders in Aalst te klein waren om de reus van de Bende van Nijvel te kunnen zijn. De grootste dader in Aalst was tussen 1m80 en 1m85, de reus van de Bende van Nijvel was tussen 1m90 en 2m00.

Dit betekent dat Christiaan Bonkoffsky niet aanwezig was in Aalst omdat hij te groot was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,206

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ben, ik begrijp wat je hier probeert te doen, maar je maakt dezelfde fout als degene die je probeert te weerleggen. Jij weet niet hoe groot de daders in Aalst waren; je weet hooguit wat de getuigen hebben gerapporteerd en welke conclusies de speurders daaruit hebben getrokken.

Je verkondigt echter alsof het vaststaat dat de grootste dader maximaal 1,85 m was. Dit staat echter niet vast; het is hoogstens een sterk vermoeden van de speurders, gebaseerd op de verklaringen van getuigen.

1,207

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ben wrote:

Omdat iemand een reus noemen, subjectief is. Maar dat betekent nog niet dat die persoon ook objectief gezien een reus is.

Maar ik zal het anders formuleren: de reus van de Bende van Nijvel was niet aanwezig in Aalst omdat alle daders in Aalst te klein waren om de reus van de Bende van Nijvel te kunnen zijn. De grootste dader in Aalst was tussen 1m80 en 1m85, de reus van de Bende van Nijvel was tussen 1m90 en 2m00.

Waarom zou de bende zichzelf hebben beroofd van een moordenaar als de reus? En vergeet niet dat de gendarmes, die gendarmes onderzoeken, de zaak hebben gesaboteerd. Verdraaide de getuigenissen.

Ben wrote:

Dit betekent dat Christiaan Bonkoffsky niet aanwezig was in Aalst omdat hij te groot was.

Afgezien van de tranen van zijn broer is er niets dat Bonkoffsky met de bende verbindt.

1,208

Re: Christiaan Bonkoffsky

JML wrote:

Afgezien van de tranen van zijn broer is er niets dat Bonkoffsky met de bende verbindt.

Dit vind ik wel heel erg grof uitgedrukt. Stel je voor dat die broer hier meeleest!

In ieder geval, mocht ik een broer hebben die mij morgen zou bekennen dat hij de mee deed, ik zou er niet mee naar buiten komen wetende welke shit je dan over jou kan krijgen. Hetgeen je daar beweerde klopt trouwens niet. Ikzelf hecht weinig waarde aan de robotfoto's maar als er nu één is die er in mijn ogen sprekend op gelijkt ... plus het feit dat hij ex-Diane is plus zijn afwezigheden etc. ... en vooral niet vergeten dat hij aangeduid had in 't Frans te willen ondervraagd worden.

1,209

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het blijft een vreemd verhaal. Zijn broet vertelde ook dat Bouhouche en Beijer over de vloer kwamen. Beijer ontkent dit natuurlijk maar dat betekent niets. Het feit ook dat niet enkel de broer Bonkoffsky aan de bende linkt maakt deze zaak nog intrigerender. HIPA zegt dat de speuders er zeker van waren dat hij was betrokken tot ze opeens een heel andere mening hebben.  De speuder met wie HIPA contact had is plots tuis met een burnout en incommunicado. Het wordt steeds vreemder. Wie zei ook alweer dat telkens het onderzoek in de buurt van de rijkswacht kwam het een andere richting werd ingestuurd?

1,210

Re: Christiaan Bonkoffsky

Fénix, oui et quoi? Ce même frère qui accuse un mort avec rien. Car si je vous lit bien, vous n'avez pas d'arguments pour accuser cet homme mort. Mais par contre vous accusez le groupe Diane. Avec quoi?

Tes jugements de valeurs, tu te les gardes pour ton salon de thé.

Zeggen dat een man schuldig is omdat hij een "ex-Diane" is, is gemakkelijk. Om dit te doen, zou het nodig zijn om aan te tonen dat de Diane-groep schuldig is.