1,221

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het feit dat anno 1990 de speurders Bonkoffsky opgenomen hadden tussen een lijst foto's met grote mannen doet toch ook al een belletje rinkelen. Pas 27 jaar later haalde de getuigenis van zijn broer de krantenkoppen. Wie weet wat staat er nog allemaal in het dossier?

1,222

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wij zullen het nooit kunnen weten in elk geval.

Het is wat het is: de tweedehands getuigenis van een stervend persoon die zwaar verslaafd was aan alcohol én die al eerder 'verontrust' was in het dossier en wist dat hij ooit een 'person of interest' was omdat er inderdaad een objectief sterke gelijkenis was met een op basis van getuigenissen opgestelde robotfoto.

Als jullie weten wat in zo iemands geest omging zijn jullie sterker dan ik in elk geval.

Indien hij nu categoriek uitgesloten wordt door de speurders kan ik enkel aannemen dat ze hopelijk beschikken over een hard materieel element dat maakt dat ze zeker weten dat hij NIET betrokken kan geweest zijn.

Voorts meen ik persoonlijk dat er nog teveel geredeneerd wordt in termen van 1 bende die bestaat uit 3 personen die steeds terugkomen. Er zijn personages die regelmatig terug opduiken maar m.i. staat het vast dat het niet steeds 3 dezelfde waren die steeds maar feiten pleegden. Ik wil wel dat er variatie zit op beschrijvingen maar één lange magere met spillebeentjes die bij sommige feiten wel, bij andere totaal niet vermeld wordt, dat kan niet.

Just my 2 cents.

1,223

Re: Christiaan Bonkoffsky

JML wrote:

Ctrix, het ene zeggen is goed, maar het kunnen uitleggen is iets anders. Waar baseert u uw ernstige beschuldigingen op?

Beschuldig ik hem? Dat heeft hij zelf, of op zijn minst zijn broer gedaan. En ik zeg niet dat dat gelogen was zonder de feiten te kennen. Dat is iets wat jij wel doet, of ken jij de feiten wel?

1,224

Re: Christiaan Bonkoffsky

Helemaal eens met jou, of toch bijna. Ik schreef hier ook een paar dagen geleden dat we beter zouden stoppen met het verhaal van dé Reus en dé Bende. Verder schreef je:

"Indien hij nu categoriek uitgesloten wordt door de speurders kan ik enkel aannemen dat ze hopelijk beschikken over een hard materieel element dat maakt dat ze zeker weten dat hij NIET betrokken kan geweest zijn."

Ik hoop dat ook, maar ik blijf twijfelen omdat het vertrouwen wat mij betreft totaal zoek is. Ik kan ook uitleggen waarom dat vertrouwen totaal zoek is en indien iemand er zou naar vragen wil ik dat graag uitleggen.Ik kan daar minstens drie voorbeelden van geven. Zelfs de wetenschap werd misbruikt en dat gebeurde ook zeer recent.

Het woord dat hiervoor gebruikt werd en zelfs hoogst waarschijnlijk in de toekomst zal gebruikt worden is DISFUNCTIE.

Ik verwijs naar de operatie Kelk en daar kwam men tot volgende conclusie "De Hoge Raad voor de Justitie heeft een reeks disfuncties vastgesteld in het gerechtelijk onderzoek naar seksueel misbruik in de kerk. Hij verwijst onder meer naar de teruggave van de in beslag genomen stukken en de lange duur van het onderzoek.

“Maar er is geen formeel bewijs dat het gerecht moedwillig, onder druk van de kerk, zaken in de doofpot heeft gestoken.”

Er zal inderdaad geen formeel bewijs te vinden zijn dat het gerecht moedwillig zaken in de doofpot stopte. Op een dag zullen we hoogst waarschijnlijk moeten zeggen: "Het is wat het is". Ook al heeft het ontelbaar vele mensen hun levens verwoest. Misschien moeten we wat struikelstenen gaan aanbrengen voor de trappen van het Justitiepaleis.

1,225

Re: Christiaan Bonkoffsky

ctrix wrote:

Est-ce que je l’accuse? Il l’a fait lui-même, ou du moins son frère. Et je ne dis pas que c’était un mensonge sans connaître les faits. C’est quelque chose que vous faites, ou connaissez-vous les faits?

Ik ken het verhaal, ja. De argumenten van deze beschuldiging zijn blijkbaar ultra licht.

1,226

Re: Christiaan Bonkoffsky

Sorry ctrix, mijn antwoord was nog een antwoord op de post van Xeno. Ik ken jou niet maar misschien moet ik je eens uitnodigen in mijn "salon de thé" Alhoewel, ik lust geen thee.

1,227

Re: Christiaan Bonkoffsky

We zullen het nooit weten. Met het verzoek om het bendedossier nooit te laten verjaren en kort daarop de handdoek in de ring te gooien heeft het parket er vakkundig voor gezorgd dat de waarheid nooit aan het licht zal komen. Dat de piste Bonkoffsky op de typerend knullige wijze werd onderzocht werd weer aangetoond door het feit dat een ondernemende journalist zijn agenda terugvond in zijn caravan. Het feit dat er geen materiële aanwijzingen gevonden zijn tegen Bono betekent niks.

1,228

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik ben er zeker van dat deze thee niet van Colruyt komt.

1,229

Re: Christiaan Bonkoffsky

Django68 wrote:

Dat de piste Bonkoffsky op de typerend knullige wijze werd onderzocht werd weer aangetoond door het feit dat een ondernemende journalist zijn agenda terugvond in zijn caravan.

Het was niet zijn caravan en ook niet zijn agenda.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,230

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat wist ik niet.