Ah dank pyrénéen. Dat zal dan dus dit zij?
Cocu rapporteert tenslotte nog dat ze, om in Plancenoit de VW Golf te stelen van Mevrouw Van Lidth de Jeugde, de wagen in derdaad eerst in de gaten gehouden hebben bij de Sarma in Wa terloo. Hij zegt ook dat de wagen op zeker moment heeft stil ge houden op een bepaalde plaats in Plancenoit: Mevrouw Van Lidth herinnert zich inderdaad dat ze een geschenk wou kopen voor Sint-Valentijn, een detail dat ze aanvankelijk aan de onder zoekers vergat te melden ! Michel Cocu geeft tenslotte ook nog aan dat Adriano Vittorio, vooraleer de Peugeot 504 te verlaten, het opsporen van eventuele vingerafdrukken onmogelijk heeft gemaakt door twee ruiten stuk te slaan met de kolf van zijn riot gun en een schot joeg in de achterruit van de wagen. Deze precise ring klopt volledig met de uitgevoerde vaststellingen.
Bron: De Bende een documentaire | Paul Ponsaers Gilbert Dupont (pag. 159 eronder)
Ik twijfel overigens aan die tekst over de Peugeot: die wagen is uitgebrand gevonden, wat al bekend was op het moment van de bekentenis, en dat stuk kan dus wel opgedrongen zijn geweest. Blijf over het stuk van dat geschenk, dat tussen 19:20 en 20:30 gekocht moet zijn geweest. (Loden jaren | Ponsaers 319)
Mager om iemand aan op te hangen, dat snap ik. Wat ik er verder mee moet weet ik nog niet.