Re: Michel Cocu
Wat werd er eigenlijk waargenomen:
Kapotte voorruit en achterruit. (> Dus niet de zijruiten...)
Hagels impacten in de achterbak
Gaten geboord aan de voorkant met tussenpozen van 44 cm
Gaten geboord aan de achterkant met tussenpozen van 50 cm
Deze gaten kunnen overeenkomen met de breedte van kentekenplaten van de Franse nationaliteit. Alleen deze hebben de bijbehorende afmetingen: Wettelijke normen: 455 nm aan de voorkant - 520 mm aan de achterkant.
N.B. Een getuige die in Plancenoit rue de Versailles woonde, zag een beige Peugeot 504 geregistreerd in Frankrijk (plaat eindigend op 75 of 78), met gele inscripties op een blauwe achtergrond.
75 = Paris
78 = Yvelinnes (West van Parijs)
De gebroeders B., drie broers uit de Borinage. Cocu had een doodse schrik van hen en volgens hem waren het extreem gevaarlijke personen. Eén van hen, A. B., werd aangeduid als mogelijke "killer" door één van de getuigen aan de Delhaize in Eigenbrakel.
Gezien hun namen niet vermeld worden op deze site en ze nog nooit genoemd zijn in verband met dit dossier schrijf ik hun naam liever niet voluit.
Ik denk niet, er waren twee broers B., leden van de "Sudistes". Een van de broers B., voornaam Jean denk ik, had een café ("Le Bordi") in Braine-L'Alleud, vlak bij de station. De andere, Christian, heeft zijn militaire dienst in Arnsberg gedaan. Hij reed een tijd met een witte Ford Capri met blauwe tekens.