791

Re: Overijse: 27 September

Een dankwoord aan Bossi voor de concrete informatie - door hem - hierboven gepost is inderdaad volledig terecht Breda72. Bedankt Bossi. To be continued.

792

Toch jammer dat eea ontaardt in een welles/nietes spelletje. Het zij zo, jammer maar helaas. Vooral de (ex-) slachtoffers hebben hier een boodschap aan. We doen voort, zoals de blinde die tegen ...

793

Aan allen, zonder dank. De waarheid en de juiste correcte vaststellingen verdienen hun plaats. Geplaatst met uitdrukkelijke toelating van Familieleden en/of nabestaanden die de moed zijn verloren om zaken te weerleggen.

Breda72 wrote:

Beste Bossi,

Ik heb de teksten die je de laatste dagen hebt gepost gelezen, en ben benieuwd of je nog meer hebt hiervan? Voor mij is dit nieuw maar betreft dit uitwerkingen van originele documenten die online te vinden zijn?

Beste,

Deze P.V.'s en verslagen zijn overgetypt uit het dossier en niet online te vinden.

Breda72 wrote:

En in de documenten wordt verwezen naar andere stukken (verklaringen, situatie schetsen), heb je die ook?

Uiteraard zitten die mee vervat in het dossier.

En heb je nog meer van dit soort stukken? Het zijn de meest concrete stukken die ik heb gelezen in ieder geval, die het dichts bij de gebeurtenissen liggen. Wat mij betreft dank voor het posten daarom.

Er zijn dossiers van om en bij de 26.000 blz in één kaft en zelfs meer. Indien de klassering op een professionele wijze zou uitgevoerd zijn, was het veel makkelijker ter beperking van opzoekwerk. Toch zonder dank. Bedoeling is om de juiste waarheid naar voor te brengen en de verhaaltjes te weerleggen ivm nekschot, het dumpen van de Heer FINNE, het voertuig dat er niet stond en dergelijke misplaatste onwaarheden.

Zo is er op een slachtoffer in OVERIJSE in het warenhuis ook geen enkele verwonding vastgesteld afkomstig van een vuurwapen. Op het ogenblik dat de feiten werden uitgevoerd door de daders, was wel een Rijkswachtofficier aanwezig in het warenhuis met zijn echtgenote en kinderen. In deze had ik een andere houding verwacht van een Rijkswachtofficier. Daar kom ik ook nog op terug. 

In verband met het onbestaand nekschot op de Heer FINNE, werd dit als waarheid verkondig door een ex Kolonel van de Rijkswacht. Geconfronteerd met het dossier dat hem werd voorgelegd door het Comité P met de foto's van de autopsie, gaf hij uiteindelijk toe deze absurde informatie vernomen te hebben vanuit de pers.

Dat de Politie van Overijse de Familie van de Heer FINNE niet kon bereiken was alvast geen uitzondering in die periode. Toen bestonden er nog geen GSM's. Kon men geen bericht achterlaten met de boodschap dringend de Politie te contacteren. Op de plaats van eindligging van het slachtoffer zijn er op hem ook geen wapens aangetroffen waarvan hij drager zou zijn, noch in zijn gehuurd voertuig FORD SIERRA.

Zo is het verhaal dat de ronde deed dat de Heer FINNE over een gans arsenaal wapens zou beschikken. Eveneens nonssens waarop ik later ook terug kom. Net zoals het dossier ANGELOU dat toch wel enige waarheid verdient nopens de juiste en correcte vaststellingen alsook de vermelding en vaststellingen autopsieverslag.

794

Ik ben zeer onder de indruk en veel respect voor de betrokkenen dat ze dit aandurven.

Er gaat van alles door mijn hoofd maar het belangrijkste op dit moment, sorry dat ik het moet vragen, maar is / zijn het dossier / de dossiers op een veilige plek? Ik kan me voorstellen dat jullie justitie hier niet blij mee is, en het zou toch erg zijn als nu arrestaties volgen en alles in beslag genomen wordt? Of overdrijf ik nu?

Daarna is het misschien handig om op grote schaal de dossiers te digitaliseren zodat ineens alles online kan komen voor onderzoek? Dat kan snel gaan en scheelt een hoop typ werk.

Mocht grootschalige publicatie niet de bedoeling zijn dan kan geautomatiseerd vertalen via een thuiscomputer een goede optie zijn.

Maar mogelijk is aan alles gedacht en moet ik me er helemaal niet mee bemoeien.

Ik merk 3 dingen op bij de elementen die Bossi brengt:

1. Deze bandieten die bij Braine klaagden dat ze niet genoeg geld hadden meegenomen, vergaten de grote bankbiljetten. Vreemd. Dit was al gebeurd in Nijvel, waar ze de sieraden en het geld van mevrouw Dewit niet hadden meegenomen.

2. Ze sprekens frans, maar er is geen indicatie van een accent, ook al spraken ze met een Arabisch accent in Ukkel, Slavisch in Temse, Vlaams in Nijvel en Arabisch in Ohain.

3. Het apparaat dat hen na de overval zou kunnen tegenhouden, lijkt niet te zijn toegepast, zoals in Aalst.

796

Zijn dit alle vaststellingen wat Finné betreft? Heb eens gelezen of horen zeggen dat hij vrij veel geld op zak had. Ik lees hier niets over. Mocht Finné inderdaad in het warenhuis gezien zijn dan mogen we toch veronderstellen dat hij daar iets kocht, ook daarover niets bij de vaststellingen? Wat ik me ook visueel niet direct kan voorstellen is dat je bij het in of uitstappen over of op je eigen antenne kan vallen.

Dan zwijg ik nog over het hoofdstuk honden waar "de vaststellingen" niet schijnen te kloppen met de beweringen van de dochter. En waar wel de "opvangplaats" van de honden genoemd werd maar geen naam te zien is van de dierenarts.

Ik vermoed dat we hier niets gaan lezen over de autopsie van Finné, ik zou dat als nabestaande niet direct pikken denk ik dat zoiets publiek zou worden, maar toch heb ik een vraag in dat verband. Staat er in dat rapport een tijdsstip van overlijden vermeld? Dat zou toch tot de standaardprocedure moeten behoren niet?

797

Bossi wrote:

In verband met het onbestaand nekschot op de Heer Finné, werd dit als waarheid verkondig door een ex-Kolonel van de Rijkswacht. Geconfronteerd met het dossier dat hem werd voorgelegd door het Comité P met de foto's van de autopsie, gaf hij uiteindelijk toe deze absurde informatie vernomen te hebben vanuit de pers.

Ik heb al eerder vermeld dat journalisten specifieke (verkeerde of bewust verkeerd geïnterpreteerde) informatie kregen van sommige leden van het politie-apparaat, terwijl ze van andere nuttige en concrete informatie - zoals hierboven - onthouden werden.

Dat is o.a. het geval geweest bij de aanslag te Nijvel door de zogenaamde ‘Bende van Nijvel’, bij verschillende deelonderzoeken van het dossier François’, bij het dossier Pinon, etc etc.

Opvallend daarbij is steeds het in diskrediet brengen van verschillende overheidsorganen door individuele leden ervan die daarbij vaak hoog in de hiërarchische ladder stonden. Om hierover in deze post niet verder uit te wijden, 1 voorbeeld: Kanspelcommissie-Leroy-Jean Gol.

Misdaad gaat over de grenzen, niet alleen van gemeenten, bevoegdheden, gerechtsarrondissementen, taalgebieden maar ook over de landsgrenzen. Uiteraard.

Ook dat heeft de ‘Bende van Nijvel’ - natuurlijk en helaas - bewezen.

Zo “uniek” waren die gruwelijke misdaden van de ‘Bende van Nijvel’ in Europa echt niet. Maar wel uniek dat je dat zou willen/moeten geloven.

798

Met de nieuwe gegevens die door Bossi geleverd werden, waarvoor dank, lijkt het interessant moment om dit topic te sluiten en een kompleet nieuw topic "Overijse" uit de grond te stampen. Dit om zoweinig mogelijk foute vaststellingen en conclusies mee te nemen en met een propere lei te kunnen beginnen.

799

Daarbij ga je er van uit dat de geplaatste PV's correct zijn en geen fouten bevatten. Deze PV's betreffen vaststellingen direct na de feiten, het is echter maar de vraag of later onderzoek nieuwe inzichten hebben gebracht.

800

stiletto wrote:

Met de nieuwe gegevens die door Bossi geleverd werden, waarvoor dank, lijkt het interessant moment om dit topic te sluiten en een kompleet nieuw topic "Overijse" uit de grond te stampen. Dit om zoweinig mogelijk foute vaststellingen en conclusies mee te nemen en met een propere lei te kunnen beginnen.

Dan dienen er héééél veel topics afgesloten te worden en volledig herschreven. Zo kan ik ook niet begrijpen dat bij een aanvankelijke vaststelling van 5 roofmoorden, een P.V. van nog geen 1,5 blz is opgesteld door een eenheid. Blijkbaar worden zulke zaken aanvaard. Zal voor iedereen wel evident zijn dat bij het toekomen op een roofoverval met vijf dodelijke slachtoffers er wel iets meer valt te schrijven dan een zeer summier P.V van 1,5 blz.