321

Re: Leon Finné

Laat maar zitten dat ik klachten zou sturen naar een bende waarvan welgeteld één reactie is gekomen op een vraag van een nabestaande van een slachtoffer van de Bende van Nijvel. Wie weet komen ze dan met 15 honden als reactie.

Ik hoop dat in de Bende Commissie II niet in dezelfde staat een persoon aanwezig was dat nota's diende te nemen » YouTube

Dan begrijp ik wel de negen gevaarlijke honden dat ik helaas nergens lees in de PV's van vaststellingen.

322

1. Of de gegevens van de gerelateerde pv’s zijn naderhand gecorrigeerd en de Bendecommisie(s) beschikte(n) -zoals het hoort- over de toen meest accurate gegevens.

2. Of de Bendecommissies mochten niet beschikken over de toen meest accurate gegevens.

Dit (hoeveel honden bezat Leon Finné nu werkelijk, toen de politie daar op korte termijn na de moord is binnen gevallen) is maar een te verwaarlozen aspect in het licht van de meest gruwelijke feiten die zich door de zogenaamde ‘Bende van Nijvel’ hebben voor gedaan… maar indicatief voor de rest van deze lijvige documenten, waarin mijn inziens heel wat fouten staan.

Maar vooral ook veel gedateerde info natuurlijk, inmiddels zijn er heel wat nieuwe onderzoeken gebeurd die heel veel zaken kunnen weerleggen hebben.

323

Tiens wrote:

waarin mijn inziens heel wat fouten staan.

Daar twijfel ik niet aan. Zelfs opzettelijke fouten. Dan gaat het helemaal niet om dieren.

Tiens wrote:

Maar vooral ook veel gedateerde info natuurlijk, inmiddels zijn er heel wat nieuwe onderzoeken gebeurd die heel veel zaken kunnen weerleggen hebben.

Spijts het gekend resultaat. En spijts onderzoeksrechters die over zich heen hebben laten lopen. Vroeger nam een onderzoeksrechter werkelijk de leiding. De tegenwoordige tendens dat ze nu worden geleid en dat men ze nog kan influisteren en zelfs manipuleren.

324

Bossi wrote:
Tiens wrote:

waarin mijn inziens heel wat fouten staan.

Daar twijfel ik niet aan. Zelfs opzettelijke fouten. Dan gaat het helemaal niet om dieren.

Tiens wrote:

Spijts het gekend resultaat. En spijts onderzoeksrechters die over zich heen hebben laten lopen. Vroeger nam een onderzoeksrechter werkelijk de leiding. De tegenwoordige tendens dat ze nu worden geleid en dat men ze nog kan influisteren en zelfs manipuleren.

Het is niet zo uitzonderlijk dat de politie informatie -al dan niet tijdelijk- niet ter beschikking stelt of zelfs verwijderd. Verkrachter én moordenaar Steve en het fietsmandje van zijn slachtoffer Julie is een bekend voorbeeld:
https://img.gva.be/pkWuRvhaOcHLagZ0v1K7rLRsmeA=/1280x853/smart/https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2019%2F05%2F07%2Fa19d5094-7021-11e9-97b6-8dfacfb0bcd5_web_scale_0.275_0.275__.jpg

Een gecoördineerde actie bij verschillende politiediensten om concrete informatie uit verschillende feiten achter te houden of de feiten bewust foutief te noteren, lijkt uniek en bijzonder en volgens criticasters (én uiteraard zij met hen die het belang daarvan delen!) onmogelijk te realiseren.

Het tegendeel is echter waar. Zowel hier in België, als in de omringende landen. En helaas ook zo in het dossier van de zogezegde ‘Bende van Nijvel’, zoals iedereen -die een beetje de inhoudelijke posts daarover opvolgt- beseft…