Re: Gebruikte wapens
Vind ik ook Django68, niet van dezelfde mening als jij Xeno; " Deprêtre was een tirannieke ezel maar ik denk echt niet dat hij daders wetens en willens de hand boven het hoofd zou gehouden hebben."
Indien je wetens en willens een Ruger achter houdt of de expertise er van dan hou je daders een hand boven het hoofd. Om de eenvoudige reden dat het ene het andere impliceert. Lees eens goed waarvan de beschuldigen op het opnieuw geopende proces Bommeleeër beschuldigd worden..............Depretere had mijn inziens goed in dat rijtje gepast.
Zie een post van mij " Tijdens dat tuchtonderzoek lieten magistraten en andere personeelsleden zoals Boulard in het Nijvelse justitiepaleis verstaan dat Deprêtre geregeld tussenbeide kwam in gerechtelijke dossiers. Er was zelfs sprake van schriftvervalsing. Daarom vroeg minister Wathelet op 26 juni 1990 een gerechtelijk onderzoek te openen ‘tegen X’ wegens valsheid in geschrifte. Volksvertegenwoordiger Hugo Coveliers: “Iedereen wist maar al te goed wie met X werd bedoeld, Deprêtre lui-même. Er is toen zelfs een huiszoeking verricht in zijn kantoor in het justitiepaleis. Een huiszoeking bij een procureur, een unicum in de geschiedenis van de Belgische rechtspraak.”
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 7&p=15
Sorry he Xeno, maar hetgeen hier boven beschreven staat is niet bepaald het werk van een "tirannieke ezel " volgens mij ging dat "way beyond" Ik zie geen reden tot huiszoeking, zoals gezegd een unicum in de geschiedenis, om de eenvoudige reden dat men zich gedraagt als een ezel. Smiley. Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat onze gevangenissen vol ezels zitten............