331

Re: Jef Vermassen

Waarom durft hij dit nu wel te zeggen zonder enig bewijs? Kan dit dan geen staart(je) krijgen? Nog opmerkelijk dat Christophe D'Haese eerder zei dat er een tijdbom onder justitie ligt

332

Ik vrees dat meester Vermassen toch wat begint te malen. Hij wordt uitgenodigd voor een gesprek en trekt de conclusie dat ze hem willen zelfmoorden. Als 'ze' hem uit de weg willen ruimen omdat hij teveel weet is zijn beste levensverzekering om alles wat hij weet openbaar te maken.

333

ctrix wrote:

Waarom durft hij dit nu wel te zeggen zonder enig bewijs? Kan dit dan geen staart(je) krijgen? Nog opmerkelijk dat Christophe D'Haese eerder zei dat er een tijdbom onder justitie ligt

Omdat die uitspraken aandacht en reactie(s) ontlokken uiteraard; En kijk... Vermassen heeft altijd al zo'n uitspraken gedaan, jaren geleden al » Nieuws

334

Of wie a zegt moet ook b zeggen... Ze weten wie er achter de bende zit. blablabla... het mag niet uitkomen... Dat er een reukje zit aan dit dossier wil ik geloven. Dat er rijkswachters bij betrokken waren idem. Maar als je weet wie het heeft gedaan en je gooit die namen met de relevante dossierstukken in de media wat kan er dan gebeuren?

335

Breda72 wrote:

telling: Als het waar is wat Jef zegt en er zijn op dit moment nog mensen bereid hem in de gevangenis te vermoorden om wat hij weet en het op zelfmoord willen doen lijken, dan verkeerd hij in acuut levensgevaar.

Want waarom zou dat dan niet buiten de gevangenis kunnen?

Omdat hij die kennis ergens heeft gedeponeerd zodat deze vrij komt als hij er niet meer is?

Maar dan kan hij toch ook niet gezelfmoord worden in de gevangenis?

Inderdaad, dus is er geen kennis die het dossier aan het rollen kan brengen.

Voilà, QED.

336

Jullie reacties verbazen mij, om de eenvoudige reden dat jullie zo snel in staat zijn hier zinnige dingen over te zeggen. Weten wij wat er zich allemaal achter de schermen afgespeeld heeft? Ik dacht het niet.

Waar zinspeelde de burgemeester van Aalst op een paar dagen geleden:

"Burgemeester D'Haese haalde scherp uit naar Justitie: “Onder dat departement ligt een tijdbom."

Laat ons beginnen bij het begin. Heeft TV Oost het volledige interview met Vermassen uitgezonden? Want blijkbaar hebben nabestaanden ook bepaalde uitspraken gedaan terwijl deze geknipt zijn in het nieuws.

Ben vraagt zich af of alles nog ok is met Jef. Wel Ben, hoe ok ben je als mens als je daar staat zonder het slachtoffer dat je moet verdedigen en in de wetenschap dat die het niet meer aan kan? Hoe ok ben je als mens als je de wanhoop en de onmacht ziet in de ogen van andere slachtoffers en sommigen ziet huilen ? Hoe ok ben je bij het aanschouwen van deze menselijke ravage van levens die bijna 40 jaar verwoest zijn. Ik kan mij dus best indenken dat daar een heel emotionele en vermoeide Jef stond die in "gewone" omstandigheden deze op zijn minst strategische blunder niet zou gemaakt hebben.

Van op de zijlijn is het makkelijk praten en kan ik rustig zeggen dat ik deze zaak anders zou aangepakt hebben in Jef zijn plaats. Maar ik heb ondertussen genoeg zelfkennis om te weten dat zo'n dingen mij ook kunnen overkomen. De grote Jef Vermassen heeft er wel eens meer dingen uitgeflapt die hij beter niet gezegd had. Hij blijft een mens van vlees en bloed.

En tussen haakjes Tiens, Jef zal in deze geen jury moeten overtuigen. Misschien heeft men hem zijn sterkste wapen afgenomen.

337

Django68 wrote:

Maar als je weet wie het heeft gedaan en je gooit die namen met de relevante dossierstukken in de media wat kan er dan gebeuren?

Het 'gooien van namen in de media' (zonder de relevante dossierstukken maar wel op basis daarvan) is al gebeurd en dat deze post hierboven staat toont ook aan wat er dan nadien gebeurd is.

Namelijk niks.

338

ctrix wrote:

Kan dit dan geen staart(je) krijgen?

Ja, een klacht van de onderzoeksrechter wegens laster en eerroof.

fenix wrote:

Ben vraagt zich af of alles nog ok is met Jef. Wel Ben, hoe ok ben je als mens als je daar staat zonder het slachtoffer dat je moet verdedigen en in de wetenschap dat die het niet meer aan kan?

Dus jij denkt dat een stafhouder tegen een advocaat van de burgerlijke partij gaat zeggen om niet op gesprek te gaan bij de onderzoeksrechter van het lopend gerechtelijk onderzoek waar hij bij betrokken is als advocaat?

Dus jij denkt dat Jef Vermassen gearresteerd gaat worden en dan na 1 dag in de gevangenis al zelfmoord gaat plegen? Zijn er dan veel voorbeelden te vinden van advocaten die op dezelfde manier het zwijgen zijn opgelegd? En welke gigantische informatie heeft Jef Vermassen dan gevonden dat hij vermoord zou moeten worden?

Ik heb in mijn jaren dat ik hiermee bezig ben al heel wat zever zien passeren maar dit slaagt toch echt op alles.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

339

Ben, je hebt het toch niet tegen mij hoop ik want dan heb je mijn post heel slecht gelezen. Of ik heb hem heel slecht geschreven.

Ik durf voorlopig in deze geen oordeel vellen. Ik durf niet zeggen dat het zever is maar ook het omgekeerde niet. Nogmaals, wij weten niet wat er achter de schermen allemaal gebeurde. Ik hoop dat Jef bezig is met zijn mémoires, hij is tenslotte 77. In zijn plaats zou ik eerder oppassen dat men hem niet gaat parkeren op dezelfde manier als men Delhuvenne geparkeerd heeft. Het is namelijk veel gemakkelijker iemand monddood te maken dan hem daadwerkelijk te vermoorden. Maar dan hebben we het over het nu.

Men had trouwens de onderzoeksrechter waarover het vermoedelijk gaat in mijn ogen al lang geleden moeten wraken. Om heel andere redenen. Maar ook Jef zijn gedrag was in het verleden niet altijd te rechtvaardigen. Waarom heeft hij haar trouwens in het verleden niet willen wraken? Hij verweet de fam. Palsterman of beter gezegd twee mensen van de fam Palsterman dat ze als laffe honden van hem weggevlucht zijn na de affaire van de anonieme brief maar men zou in deze hetzelfde over hem kunnen zeggen. Hij ging zelfs zo ver een rechtszaak tegen die mensen aan te spannen die hij trouwens glansrijk verloren is; ok, dat zijn oude koeien maar de zogezegde, eventueel en vermoedelijke moordpoging zijn ook oude koeien. Om bij koeien te blijven, waarom heeft hij toen de koe niet bij de horens gepakt? Maar zoals in mijn vorige post beschreven probeer ik heel menselijk te blijven en mij af te vragen wat hebben al die gebeurtenissen met de mens Jef Vermassen gedaan ? Mijn persoonlijke mening, Jef zou beter stoppen, hij is ten slotte 77 zoals hier boven vermeld.

Aandacht vragen voor zijn boek gecombineerd met te weinig slaap?

» www.hln.be/binnenland/

Jef Vermassen doet het uitschijnen alsof hij het volledige dossier van honderdduizenden pagina’s reeds heeft samengevat en de oplossing voor hem op tafel ligt. En indien dit wettelijk toelaatbaar zou zijn, hij de namen van de betrokkenen meteen kan onthullen. Tegelijkertijd is zijn opsomming een staalkaart van alle mogelijke pistes. Vooral tot de verbeelding sprekend en sensationeel, maar hierdoor ook weinig zeggend en doorspekt met blijkbaar nogal wat veronderstellingen.

Hij spreekt over anonieme correspondentie die hem werd toegestuurd, van mensen die beweren lid te zijn geweest van de Bende van Nijvel, en wat hij heeft opgestuurd naar de onderzoekers in Charleroi en toenmalig minister Koen Geens. Hij insinueert hiermee dat er bij het gerecht met zijn informatie niets wordt gedaan, alhoewel hij zelf zeer goed weet hoeveel van dit soort correspondentie de politie jaarlijks te verwerken krijgt.

Want indien zou blijken dat er achter de overvallen een machtige organisatie zou zitten is in dat geval de kans zeer groot dat de bende opereerde op een "need to know" basis, is, en lijkt het mij logisch dat men met de naam van slechts enkele individuen, nooit één stap verder kan raken. Dus, al bij al een redelijk populistische uiteenzetting van Jef Vermassen, maar uiterst geschikt voor verspreiding via pers & media.

Het is echter uitermate onrealistisch om na al die jaren nog een proces Bende van Nijvel te verwachten. Ook een correcte uiteenzetting van de feiten zie ik de volgende 10 jaar niet gebeuren. Waarom dan, zou men de bekendste advocaat van België nog even gauw willen vermoorden? En met welk doel?

Vermassen behandelt zijn zaken niet alleen. En indien hij zijn voorzorgen heeft genomen kan zijn informatie nooit meer verloren gaan. En dat heeft hij ongetwijfeld gedaan. De schuldigen staan volgens Vermassen vermeldt in het dossier, maar de meeste actoren zijn reeds overleden. Dus wie zou er na al die jaren, van deze mogelijke nieuwe ‘zelfmoord’ de opdrachtgever moeten zijn? En wat zou deze intussen, oude en bevende grijsaard hiermee willen bereiken? Behalve dan dat men door deze ‘moord’ te laten uitvoeren, mogelijk een vers spoor naar de eigen identiteit zou aanleggen?

Waar is het bewijs dat er in dit dossier meerdere mensen werden ‘gezelfmoord’? Allemaal legendes die wat mij betreft, de echte oplossing in de weg staan.

Niemand in dit land staat na al die jaren, politiek sterk genoeg om zulke misdaden blijvend toe te dekken en om bijgevolg jarenlang uit de handen van het gerecht te blijven! Dus moeten er andere redenen zijn, die misschien iets minder sensationeel zijn, maar minstens even doeltreffend zijn gebleken? En de kans dat Jef Vermassen de posts op dit forum volgt, lijkt mij eerder gering.