341

Re: Jef Vermassen

Ik had deze morgen een déja-vu; we gaan terug naar 2017.

Vermassen denkt te weten wie achter Bende van Nijvel zit: "We moeten naar Staatsveiligheid van die tijd kijken"

"Ik denk dat ik weet wie de Bende van Nijvel is. We moeten zeker en vast zoeken in de richting van Staatsveiligheid van die tijd en de Groep Diane. Dan ook terrorisme. (..) Het is een vervlechting van criminele milieus en van administraties van toen." Dat heeft advocaat Jef Vermassen verklaard aan TV Oost naar aanleiding van de presentatie van zijn nieuwe boek. De advocaat pleit voor een nieuwe verlenging van de verjaringstermijn van het onderzoek.

Bron: Belga | 15 Oktober 2017

Ook toen veroorzaakte hij enige opschudding bij het verschijnen van zijn nieuwe boek.

342

Indertijd noemde hij ook Michel Libert als bendelid wat uiteindelijk ook fout is gebleken.

343

ctrix wrote:

Waarom durft hij dit nu wel te zeggen zonder enig bewijs?

Hoe weet jij ctrix dat hij (Jef Vermassen) geen enkel bewijs zou hebben? Kan je vertellen waarop je je baseert om zo'n uitspraken te doen?

Zoals hij (Jef Vermassen) al eerder zei, de namen staan in het dossier! Vermassen zal eerder wel zaken tegen gekomen zijn zoals dit:

https://images4.imagebam.com/95/af/e7/MEXDCUN_o.jpg

Maar je bent er NIKS mee. Het is op basis van het opsporingsonderzoek (verantwoordelijkheid van de procureur des konings) en het gerechtelijk onderzoek (verantwoordelijkheid van de onderzoeksrechter) dat het parket eventueel kan beslissen om 1 of meerdere daders naar in dit geval het hof van assisen te sturen.

De Vlaamse Overheid heeft dit mooi samen gevat » www.vlaanderen.be

Het is beter eens iemand aan het woord te laten die een genuanceerd maar ook onderbouwd standpunt (ook) in deze kan innemen » www.apache.be

344

Tiens, je bent niets met al die 'wetenschap'. Maar niet omdat het openbaar ministerie of de OR corrupt of onbekwaam zijn maar gewoonweg omdat je het in deze zaak niet meer rond krijgt.

Het staat ten eerste vast dat er geknoeid werd -andere dossiers- met overtuigingsstukken door een aantal personen die ook als sterverdachten voorkomen hier en ook hiet otegang hadden tot bewijsmateriaal.

Het staat vast dat een deskundige ooit een verdachte uit de wind heeft gezet.

Het staat vast dat een aantal bij het onderzoek betrokken speurders marionetten waren in handen van de georganiseerde misdaad (waarmee ik niet zeg dat die rechtstreeks met de bende te maken had, de vraag is echter of iemand die op één vlak de kluit beliegt betrouwbaar is op andere vlakken).

Het staat vast dat organismen van de staat zaken deden die carrément illegaal waren en opdrachten gaven aan verdachten (nog eens, zonder dat dat hun betrokkenheid impliceert bij bendefeiten maar waar blijft hun geloofwaardigheid).

Daar kan je niet mee naar een rechter laat staan een jury.

En dat alles wist men al in 1990.

345

Van privé detective Andre Rogge weten we hoe die grotendeels "in het verborgene" probeerde te leven, een andere privé detective, Ben Zuidema, (Nederland) zei ooit in verband met Jef Vermassen:

Krijg je geen zin om heel dat mysterie mee op te lossen?

“Ik blijf er zo ver mogelijk vandaan. Eerlijk: ik vertrouw na al die jaren niemand meer. Alle speurders en onderzoeksrechters die momenteel met dat dossier bezig zijn, spelen met vuur. Hetzelfde geldt voor advocaat Jef Vermassen, die toch mee de bal aan het rollen bracht in de pers. Die man riskeert momenteel zijn leven, hoor. Er zijn te veel politieke belangen mee gemoeid, en dat tot op het hoogste niveau – volgens mij zelfs vanuit de diamantsector. De moordenaars van de Bende van Nijvel waren niet meer dan een stelletje psychopaten die er op kickten om mensen dood te schieten. Maar daar zat wel een politieke beweegreden achter. In de jaren tachtig kreeg ik al te horen dat ‘ze’ – de Rijkswacht – nu hadden wat ze wilden. Ze waren eindelijk oppermachtig.”

Bron » Nieuws

Beiden waren vrij goed op de hoogte van het reilen en zeilen van de onderwereld zowel als de bovenwereld. Moeten we ons dan niet afvragen, wie zijn wij dan om een risico in te schatten? Gisteren is er een opiniepeiling verschenen waarin de vraag gesteld werd welke partijleider wij vertrouwen of beter gezegd het meest vertrouwen. Misschien moeten wij ons eens afvragen, welke onderzoeksrechter wij vertrouwen of vertrouwden inzake dit onderzoek.

Ik zal het gemakkelijker maken, stel dat jij of ik morgen een materieel bewijsstuk vinden waardoor we minstens één bendelid kunnen aanwijzen. Aan wie zou jij dit bewijsstuk in volle vertrouwen afgeven?

En misschien moeten we ons ook eens de vraag durven stellen, hoe kwam het dat oa een slachtoffer en een advocaat zoveel tips binnen kregen. Het is of was toch helemaal de taak niet van slachtoffers of advocaten tips te verzamelen? In normale omstandigheden gaan wij met die tips toch naar de politie of naar de onderzoekscel of onderzoeksrechter?

Was en is "Parler, c'est mourir" een mythe of niet?

346

fenix wrote:

Ik zal het gemakkelijker maken, stel dat jij of ik morgen een materieel bewijsstuk vinden waardoor we minstens één bendelid kunnen aanwijzen. Aan wie zou jij dit bewijsstuk in volle vertrouwen afgeven ?

Aan Ben, in de hoop dat hij de juiste kanalen kent na al die jaren forum beheer.

347

Jawadde, hij zal blij zijn als hij dat leest, maar 't is natuurlijk een mooi compliment, mag wel na al die jaren "werk". Wij, ik spreek van jaren geleden, hebben de onderzoeksrechter ooit een getuigenis bezorgd. Toen we een tijd later navraag deden ivm die getuigenis kregen we een leugen als antwoord. Jef Vermassen heeft dat op de volgende manier verwoord:

"Als je ondervindt dat men precies niet gelukkig is met de tips die je aanbrengt, moet je argwanend worden”, klinkt zijn scherpe analyse.

348

Tiens wrote:

Hoe weet jij ctrix dat hij (Jef Vermassen) geen enkel bewijs zou hebben? Kan je vertellen waarop je je baseert om zo'n uitspraken te doen?

Ik weet niet dat hij geen bewijzen heeft, maar waarom doet hij er dan niets mee? En als hij er wel iets zou mee doen, waarom doet hij deze uitspraken dan in het openbaar?

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij wél bewijzen heeft, en ze dan ook gebruikt, maar ik geloof er niet meer in. Ik denk dat ik niet de enige ben

349

Omdat hij (Jef Vermassen) dat niet mag ctrix. Dat heeft hij zelf er ook telkens bij gezegd. Ik heb je al enkele links gegeven om je hierop in te lezen, links naar webpagina’s met heldere en beknopte uitleg hierover.

Vermassen heeft momenteel 1 mogelijkheid. Hetgeen jij en vele anderen met hem ook zou doen. Je frustratie hierover uiten.

Als je dat doet met enkele opmerkelijke uitspraken dan kun je bovendien zeker weten dat de pers en haar lezers (clickbait en cashflow) hierop inpikken. Net zoals jij en wij (hier) dus doen. Vermassen weet dat door zijn tientallen jaren ervaring als geen ander.

350

Tiens wrote:

Vermassen heeft momenteel 1 mogelijkheid. Hetgeen jij en vele anderen met hem ook zou doen. Je frustratie hierover uiten.

Frustratie uiten door te zeggen dat de onderzoeksrechter je wou arresteren in de hoop dat je dan zelfmoord zou plegen? Vreemde manier om je frustratie te uiten.

Breda72 wrote:

Aan Ben, in de hoop dat hij de juiste kanalen kent na al die jaren forum beheer.

Euh ... bedankt. smile Maar de juiste kanalen kan iedereen vinden » www.om-mp.be

Ik heb namelijk geen bevoegdheden om tips te onderzoeken. Wat je moet doen? Je belt naar de desbetreffende dienst, je eist een gesprek en je zorgt dat je een kopie van het PV hebt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube