Re: Chantage en staatsbelang

"Les Ripoux" (Claude Zidi, 1984).

Re: Chantage en staatsbelang

Xenophon wrote:

Het staat vast dat een aantal bij het onderzoek betrokken speurders marionetten waren in handen van de georganiseerde misdaad (waarmee ik niet zeg dat die rechtstreeks met de bende te maken had, de vraag is echter of iemand die op één vlak de kluit beliegt betrouwbaar is op andere vlakken).

Tiens wrote:

Bovenstaande vat inderdaad opnieuw samen wat onderstaande indiceert. Volgens sommigen ben je wel de -al dan niet in combinatie- rol van de nazi's, de organisatie van de staatsgreep, het echtscheidingsdossier van Pinon, de toevallige occulte cijfers bij de feiten van de Bende van Nijvel, de betrokkenheid van de maffia en de vakbonden van Atlanta en de satanisten van Abrasax en de druïden van Yggdrasil vergeten.

Bovenstaande vetgedrukte termen en omschrijvingen impliceren volgens mij hetzelfde, dus waarom deze piste in de satire rij plaatsen? Dat er een significant statistische toename van feiten toegeschreven aan de georganiseerde misdaad plaats vond midden jaren '80 in onze buurlanden staat naar mijn mening niet los van de feiten in België in 1985. Als het zo is dat bepaalde hoog geplaatste Delhaize-figuren destijds in troebel vaarwater vertoefden, zal de chantage niet hebben plaats gevonden op het niveau van enkele lokale sigarettendieven.