Tiens wrote:Er zijn namen geplakt aan feiten toegewezen aan de Bende van Nijvel.
Natuurlijk, maar namen plakken is niet genoeg. Je moet het kunnen bewijzen in de assisenzaal.
Je kan voor ieder feit van de Bende van Nijvel een lijstje maken van namen van verdachten. Sommige zijn al gekend en staan op dit forum. Andere zijn nog nooit genoemd in boeken of in de pers. Je hebt daarin categorieën: mogelijke verdachte, verdachte en hoofdverdachte. De lijst mogelijke verdachten is natuurlijk veel langer dan de lijst hoofdverdachten. (Die categorieën heb ik zelf verzonnen.)
Spectator Of Life wrote:Mooi voorbeeld was de conclusie dat de kans groot is dat huurling Beuckels tipgever zou zijn betreffende de favoriete vondst. Als dan wordt gevraagd naar bron en onderbouwing blijft het stil.
Ik krijg van verschillende kanten informatie. Om de personen te beschermen - omdat ze mij in vertrouwen nemen - kan ik de bron niet altijd noemen.
Ik heb ook niet gezegd dat de kans groot is, ik heb gezegd dat we ons die vraag moeten stellen. Vermits Beuckels een informant was van Vermeersch.
Spectator Of Life wrote:Ook dat laatste, hoofdverdachte om niet te zeggen absolute hoofdverdachte, is iets dat er zeer makkelijk tegenaan wordt gegooid. Voor mij zijn er een zestal absolute hoofdverdachten, dat zijn al jaren dezelfde en de meerderheid hiervan komen uitgebreid aan bod in de gerespecteerde literatuur.
Wat is gerespecteerde literatuur? Heeft er ooit een journalist het hele gerechtelijk dossier naar de Bende van Nijvel gelezen? Nee. Het feit dat steeds weer dezelfde namen herhaald worden, zegt absoluut niets over de betrokkenheid van die persoon bij de Bende van Nijvel. Dat betekent alleen dat de journalisten steeds dezelfde informatie herkauwen.
Dit dossier bevat duizenden namen. Veel van die namen heb ik hier recent toegevoegd: individueel of in "bende-vorm". Betekent dit dat ik alle namen in het dossier ken? Nee, absoluut niet. Ik wil vooral aantonen dat het dossier zoveel groter is dan Bouhouche en Beijer. Dat er personen zijn die belangrijkere verdachten zijn dan Bouhouche (Beijer zie ik zelfs niet meer als mogelijke verdachte).
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube