Re: Anderlues: 1 December
Dit is wat op de site van de CWB staat en dat ik bijgevolg voor gevalideerd aanneem:
La famille Szymusik se trouve chez elle le soir du 1 décembre 1983. Les deux filles du couple sont dans leur chambre à l’étage. 3 hommes au moins descendent d’une Golf noire et entrent dans la bijouterie de Jean Szymusik.
Des coups de feu retentissent. L’une des filles Szymusik, qui entend les détonations, descend l’escalier.
Elle aperçoit son père; il se tient près de la cuisine, son revolver en main. Un homme est couché dans la cuisine et crie à son complice: “Tire, tire…”. C’est alors que la jeune fille voit un homme armé d’une arme de poing à canon long.
Une fusillade s’ensuit et l’enfant court rejoindre sa sœur à l’étage. Plusieurs coups de feu retentissent encore. Puis la sonnette de la porte retentit.Les deux soeurs gagnent alors le rez-de-chaussée et découvrent dans la cuisine le corps sans vie de leur mère, Marie. Dans l’atelier, elles retrouvent leur père dans une mare de sang.
Dus: minstens 3 daders komen binnen. Er wordt geschoten. Een dochter komt de trap af en ziet haar vader staan met zijn revolver, aan de overgang tussen de werkplaats en de keuken. Een dader ligt uitgestrekt op de grond en roept 'schiet, schiet dan!' naar een andere dader die vermoedelijk achter hem (dus richting winkel) moet staan. Het meisje rent terug naar boven, er klinken nog schoten. De winkelbel rinkelt, ze gaan naar beneden en vinden in de keuken de levenloze lichamen van hun ouders aan in de keuken.
Dat is niet verenigbaar met het verhaal in post 130. Om te weten wat de dochter kon zien en hoe het kan dat zij niet gezien werd zou je moeten weten waar die trap exact was, ik heb dat niet gezien op de schaarse foto's die van dit feit bestaan.
In 2004 (!) heeft de CWB nog uitgebreide zoeking gedaan naar een verborgen ruimte in dat pand. Ze hebben iets gevonden dat als zodanig kon dienen maar ik veronderstel dat er niets relevants in aanwezig was.