Re: Francesco Nardella

Trojan wrote:

Volgens een oud krantenartikel zou bij Nardella destijds een 'materieel element' gevonden zijn... Iemand een idee waar dit op zou kunnen slaan?

Speurders van Charleroi waren ervan overtuigd dat het bindmiddel dat werd gebruikt om de Golf van de dochter van 3 Canards te overschilderen, afkomstig was uit de garage van Nardella ...

Nardella werd op 14 december 1983 gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid aan Anderlues.

12

Nardella, garagiste, déjà soupçonné précédemment dans le B.W. Connu dans le milieu comme maquilleur de voitures. Aurait fait partie de l’organisation "Ordine Nuevo". Aurait eu de nombreux contacts avec les brigades rouges. Aurait participé à certaines actions du B.W.

Bron: PV 1695 van 10/05/1988 | Verbalisants: Jean-Luc Noel, GP Nijvel

13

Lijkt ook op robotfoto G9. Alleen volgens de beschrijving is Nardella 10cm te klein.

fenix wrote:

Nardella, garagiste, déjà soupçonné précédemment dans le B.W. Connu dans le milieu comme maquilleur de voitures. Aurait fait partie de l’organisation "Ordine Nuevo". Aurait eu de nombreux contacts avec les brigades rouges. Aurait participé à certaines actions du B.W.

Bron: PV 1695 van 10/05/1988 | Verbalisants: Jean-Luc Noel, GP Nijvel

Da's allemaal in de mode conditionnel geschreven Fenix, dan nog zonder bronvermelding. Wat dergelijke zaken in een pv staan te doen, ik weet het niet.

Bij Nardella werd dezelfde verf ('Silkers' van Dupont de Nemours) in dezelfde kleur gevonden die gebruikt werd bij het herschilderen van de Golf van de dochter van Van Camp. Er waren als ik me niet vergis ook nog een paar andere aanwijzingen maar niets dat echt conclusief genoeg was.

15

Weet ik wel maar indien ze schrijven "aurait fait partie" dan zou je toch kunnen verwachten dat ze dat gaan uitzoeken. En inderdaad, indien het niet klopt wat staat dat daar dan te doen. Lijkt mij toch heel belangrijk of die man al dan niet behoorde tot de Ordine Nuevo.

16

fenix wrote:

Weet ik wel maar indien ze schrijven "aurait fait partie" dan zou je toch kunnen verwachten dat ze dat gaan uitzoeken.

Misschien hebben ze dit onderzocht. Dat kunnen wij niet weten omdat we het niet kunnen opzoeken.

fenix wrote:

En inderdaad, indien het niet klopt wat staat dat daar dan te doen.

Als een getuige tegenover de politie zegt dat Elvis Presley nog leeft en betrokken was bij de misdaden van de Bende van Nijvel, dan zal dit door de politieman die het verhoor afneemt, genoteerd worden. De getuige heeft op het einde dan de mogelijkheid om zijn verklaringen aan te passen of te bevestigen.

Die uitspraak van die getuige heeft op zich geen waarde. Het is pas na verder onderzoek door de politie dat die getuigenis een waarde krijgt. Als er dus in dit PV staat dat hij lid was van "Ordine Nuevo" dan zegt dat voor ons heel weinig omdat wij niet weten wat het verder onderzoek naar deze uitspraak heeft opgebracht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube