Re: Stopzetting onderzoek
Mocht Youssou een Turk zijn en Ramael een Marokkaan dan zou hetgeen jullie hier boven schrijven als racisme beschouwd worden. En zelfs al zou Ramael een schertsfiguur zijn dan nog doet dat niet ter zake. Een tijd geleden heb ik zelf over Ramael geschreven dat hij beter eerst de zaken in Frankrijk zou oplossen. Dat zijn allemaal persoonlijke meningen en opinie's (die ik zelf ook graag uit).
Laat het ons eens bij de inhoud houden en de manier van handelen van de rechter en onderzoeksrechter. Iedere burgerlijke partij heeft het recht om bijkomende onderzoeken te vragen en door wie zij zich laten verdedigen is niet belangrijk. Het antwoord op deze vraag naar bijkomend onderzoek was in beide gevallen zeer kort en zelfs niet gemotiveerd. Waarop beide partijen in mijn ogen terecht beroep aantekenden. En dan werd Ramael plots wandelen gestuurd terwijl het gerecht al meerder kansen voorbij liet gaan om dat te doen. Nogmaals, indien wij goed zijn ingelicht, was er zelfs een persoonlijke ontmoeting tussen Ramael en de onderzoeksrechter.
De familie van Youssou werd slachtoffer van een gerecht dat kansen voorbij liet gaan met als gevolg de afschuwelijke dood van een jonge vrouw. Hij postte hier zelf een link naar. Ik heb dus alle begrip dat hij met iets andere ogen naar het Belgisch gerecht kijkt.
Ben, hoe kunnen wij zelf met respect naar het Belgisch gerecht kijken dat er niet in slaagde na 40 jaar en honderden speurders een zaak met 28 doden op te lossen? Mijn vader heeft mij geleerd dat respect iets is wat je moet verdienen.
Django68, indien Ramael een schertsfiguur is zit hij als helemaal op zijn plaats in het Bendeverhaal tussen Strikmans en Deprêtre en co.
Zeg trouwens eens tegen de slachtoffers dat ze fier moeten zijn op het Belgisch gerecht, bij mijn weten is er op de laatste vergadering zelfs een slachtoffer thuis gebleven omdat hij die schertsvertoningen niet meer kon aanzien laat staan ondergaan.