Re: Waterloo: 22 Februari
Waarom spreek ik van deze straat? Uit liefde voor kunst?
We hebben het daar al over gehad, Etienne. Heeft er niets mee te maken. Maar ik ga er verder niets over zeggen, de mensen in kwestie hebben recht op hun privacy.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1983 → Waterloo: 22 Februari
Waarom spreek ik van deze straat? Uit liefde voor kunst?
We hebben het daar al over gehad, Etienne. Heeft er niets mee te maken. Maar ik ga er verder niets over zeggen, de mensen in kwestie hebben recht op hun privacy.
Het werd als een waarheid beschouwd dat de daders niet wisten hoe ze auto's zonder sleutels moesten stelen. Misschien moeten we ons afvragen of de daders simpelweg de sleutels van de auto moesten hebben. En de reden vind ik logisch: als ze hun wagen soms dagen op straat laten staan zonder de deuren te kunnen sluiten, met draden die los hangen onder de dashboard, dan zou deze auto snel als gestolen worden geïdentificeerd. Bovendien beschikt u over ontsnappingsbeveiliging wanneer u een aanval pleegt. Gewoon met de sleutel starten, in plaats van te moeten rommelen met draden, wat risico’s met zich meebrengt.
Het is niet zeker dat wagens op straat werden geparkeerd. Professionele autodieven installeerden een schakelaar op de bedrading (als ze al met de bedrading moesten knoeien).
Eigenlijk is ook hier weer zeer weinig zeker en vaststaand.
Tijdens de eerste golf van feiten werden de wagens gestolen uit een garage bij een autoverkoper, ofwel gecarjacked. Naar de reden hebben we het raden: hadden de daders geen technische expertise en/of wilden ze vermijden gelinkt te worden aan het circuit van professionele autodieven die wel eens naar de politie zouden kunnen stappen wanneer 'hun' voertuig gebruikt werd bij dergelijke feiten waarmee ze niets willen te doen hebben of gewoon om de beloning op te strijken? Of deden ze gewoon wat het makkelijkst was voor hen? Wie zonder aarzelen moordt gaat ook niet terugschrikken voor een carjacking.
Als je de feiten rond de voertuigen gebruikt bij de tweede golf in 1985 van naderbij begint te bekijken dan is m.i. zonder te beschikken over het dossier de enige conclusie dat men NIETS zeker weet over de gebruikte voertuigen. Ook niet dat de in Erps-Kwerps gestolen VW Golf (diefstal die serieuze expertise vereiste) überhaupt gebruikt werd bij feiten en van waar de gebruikte voertuigen kwamen. Het enige dat vaststaat is dat het uitgebrande wrak van een driedeurs Golf waarop geen serienummers meer stonden werd gevonden in Houssière. Ongetwijfeld zullen de onderzoekers meer weten.
Dat is inderdaad de enige juiste conclusie. Vergeet daarbij ook de konijnen en de lichtbak niet. En van dat laatste zitten er minstens 2 getuigenissen in het dossier. In Aalst werd er namelijk iemand ingehuurd om met een Volkswagen Golf met grote snelheid weg te stuiven na de overval. In Overijse idem waarschijnlijk.
Het toeval wil dat de broer van de directeur van het Delhaize-warenhuis in Eigenbrakel als receptionist in deze garage heeft gewerkt. Het Delhaize-warenhuis werd in 1985 door de Bende van Nijvel overvallen.
Bende van Nijvel → 1983 → Waterloo: 22 Februari
Powered by PunBB, supported by Informer Technologies, Inc.