Re: Thierry Sliman

De 'marketing' van Adam en Ramaël (en Vandenbussche) is - wat mij betreft - die van 'wij gaan door waar de Belgische justitie ophoudt'. Hun vasthoudendheid zal ook kunnen leiden tot bepaalde neveneffecten, die een bijdrage kunnen leveren aan de (gedeeltelijke) oplossing van de zaak.

De 'marketing' van de 'rijkswacht van 1982' is geweest, het zonder genoegzame reden afbreken van een lopend onderzoek naar de bende-Sliman en/of Xavier Sliman en/of Thierry Sliman, die door zijn vriend Patrick Verdin is aangewezen homo van Marokkaanse komaf, wat past in het plaatje van de door Daniel Dekaise aangewezen 'Marokkaanse homo'(-overvaller). Ook dit spoor heeft de rijkswacht eind 1982 in de prullenbak geflikkerd. De rijkswacht heeft toen alleen Marokkaan Xavier Sliman, zonder dat zijn alibi is geverifieerd, gehoord en zijn Marokkaanse homo-broertje Thierry Sliman in het geheel niet gehoord, waarvoor ook excuses van minister Koen Geens.

'Ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom?' (Louis van Gaal)

412

Dat is ook de reden waarom Ramael sympathie krijgt van velen, doorgaan waar de Belgische Justitie ophoudt, of dat is ten minste het geluid dat ik te horen krijg. Of het nu via de Sliman piste is of een andere doet er voor de meesten niet toe.

En inderdaad, ook Vandenbussche houdt niet op en krijgt de nodige sympathie. Op wat trekt dat trouwens, eerst de verjaring verlengen om onmiddellijk daarna te zeggen wij houden er mee op. Dat gegeven is bij heel veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Voeg daar nog aan toe " Moet ik echt om 6 uur opstaan", betrokken magistraat was blijkbaar vergeten dat Ramael van uit Parijs of omstreken kwam . En dat RAMAEL zelfs zijn vakantie onderbrak om protest aan te tekenen tegen de eerste ongemotiveerde beslissing. Dat je dan in een franse collère schiet en brieven gaat publiceren vind ik niet abnormaal, marketingstunt of niet.

Enfin, Ben denkt er anders over. Maar wat mij betreft, leve de Sliman piste, als stok achter of tussen de deur. En indien er morgen een derde of een vierde advocaat zou opstaan dan wil ik ook zijn marketing verzorgen, al ken ik daar geen jota van.Maar ik heb wel hulpbronnen natuurlijk » YouTube

Fijne zondag.

413

fenix wrote:

Zijn we het ondertussen eens dat we verschillende bendes zoeken die voor een organisatie werkten of niet? Of zoeken jullie nog altijd één bende die in staat was te doen wat gedaan is ? Namelijk al die overvallen, al die afrekeningen, al die diefstallen, al die manipulaties en al die bedreigingen en intimidaties achteraf om nog te zwijgen van al die dwaalsporen. Want in dat geval kunnen we het grootste deel van de bevolking uitsluiten

Remember Vos, toch jaren lang hoofd van de speurders die zei " ZE" , waren slimmer dan wij. En laat ons wel wezen, wat we ook zeggen of schrijven, er zaten ook de nodige knappe koppen tussen die speurders.
Maar ook buiten de speurders zijn er mensen die er een groot deel van hun leven aan gewijd hebben en toch geen oplossing gevonden hebben.

En was het slim alles en iedereen uit te sluiten wiens DNA niet compatibel was ? Absoluut niet, dat was gewoon een deur naar de uitgang. Want daar staan we nu, bij de uitgang. Met magistraten die er duidelijk of zeer duidelijk geen zin meer in hebben. Trouwens, Ramael is ook blij want die heeft ondertussen nieuw speelgoed gekregen.

Wat ik denk is dat:

• de 3 klassieke 'uitvoerders' niet steeds alle 3 dezelfde personen waren;

• dat er een heel aantal anderen waren die iets vermoedden en/of zijdelings betrokken waren maar die de uitdrukking 'wie zwijgt, blijft, wie praat, gaat' kenden. Ik denk dan aan garagist Willy, Bultot, Nardella ...

• dat wie zijn mond te ver opende effectief vertrok (Asterix, Van Deuren, Mendez.....);

• dat er een 'bovenbouw' was die eerst aan 'basisdienstverlening' deed voor criminelen die ze kenden wegens eerst zelf andere zaken mee gedaan, voornamelijk drugsgerelateerd en waarvoor ze dan dingen deden als kentekens opzoeken, dubbels verzorgen, verkenning en dat die het zich niet konden veroorloven dat eea bekend werd...

• dat die bovenbouw gaandeweg ook de kans zag om geld te verdienen met afpersing (tweede golf)

• dat Beersel een 'alibikraak' was en Anderlues mogelijk ook;

• dat Van Camp niets met de bende te maken had maar mogelijk eerst in een ander louche zaakje had gezeten (Porsche) en daarmee een rechtstreekse lijn creëerde tussen zichzelf en de doders

Ook in het licht van de moord op taxichauffeur Constantin Angelou, (met achtergelaten sigarettenpeuken), welke moord (in een auto) je enigszins zou kunnen vergelijken met de moord op Michel Piro: welk merk sigaretten rookte Thierry Sliman (*)?

(*) https://i.postimg.cc/6qdjpQ00/Screenshot-20241217-213912-You-Tube.jpg

415

Ik zie niet in hoe die 2 vergelijkbaar zouden zijn.

Allebei gedood in of bij hun auto,  naast de vraag wanneer welke persoon kan worden gekoppeld aan de in de taxi van Angelou aangetroffen sigarettenpeuk(en) van een bepaald merk, waarop DNA is aangetroffen.

417

weetjewel wrote:

Allebei gedood in of bij hun auto.

Dat is wel een heel zwakke gelijkenis. Er zijn in het verleden al ontzettend veel mensen vermoord in of bij hun auto. Ik betwijfel dat die allemaal door dezelfde persoon vermoord zijn. Taxichauffeurs waren in de jaren '70 en '80 een geliefkoosd doelwit voor (kleine) criminelen die op zoek waren naar gemakkelijk geld. Bekijk zeker dit topic eens voor echte gelijkenissen tussen feiten » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

De lijst van in de periode 1982-1996 in België vermoorde chauffeurs, waaronder Constantin Angelou, Juan Mendez en Michel Piro, zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betrekkelijk kort zijn. Hun namen zullen op een A4-tje passen, zo luidt mijn stelling, dus onderzoekers: vooruit met die geit!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

419

En wat hoop je dan te kunnen bereiken met een lijst van mensen die aan het stuur van hun wagen werden vermoord? (Met een beetje opzoekwerk op deze site kan je al een "mooie" lijst maken.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube