Spectator of Life wrote:Bovenstaande uitspraken (Bouhouche en Haemers herkennen) doen me wenkbrauwen fronsen.
Je moet de tekst die je aanhaalt eens goed lezen. Hij schrijft:
(...) aangeduid als mogelijke bezoeker (...) of het type Haemers (...) En de oude, Franstalige, type Nihoul
Hij zegt dus niet dat de mensen in zijn café Bouhouche, Haemers of Nihoul waren. Hij zegt dat de mannen in zijn café gelijkenissen vertoonden met types zoals Bouhouche of Nihoul.
Maar nogmaals; het gaat me in zijn getuigenis niet over hetgeen hij achteraf "ontdekt" heeft tijdens zijn speurtocht. Het belangrijkste in zijn verhaal is hetgeen hij reeds op 12 en op 13 november 1985 heeft verteld tegenover de politie in Aalst, en die getuigenis is betrouwbaar.
Was het de Bende van Nijvel in zijn café? Dat weet ik niet, dat wist hij niet en dat weet de politie niet. Het enige wat we weten is dat er die nacht een groep onbekende mannen in zijn café waren en zich verdacht gedroegen.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube