31

Re: Dossier Atlas

Toch nog eens een stuk van het Atlas rapport herlezen. Ik denk dat wat hierboven staat fout is en dat Walter Bayens gelijk had. De naam Le Hoday die voorkomt in het Atlas-rapport zal inderdaad verkeerd gespeld zijn en zeer waarschijnlijk betreft het François Le Hodey, kabinetsmedewerker van Wathelet

De familie le Hodey controleert de kranten La Libre Belgique, La Dernière Heure en de Belgische editie van het blad Paris Match naast nog een aantal belangen in tv- en radioland en in de internetsector. Ondanks die diversiteit kent hun bedrijf IPM moeilijke tijden.

Tja ... zelfde verhaal in Vlaanderen. Fam Decroo ... lid van de raad van beheer Het Laatste Nieuws vzw.

frank wrote:

Ik probeer het Atlas-dossier terug te vinden. Stond enige tijd geleden als link op dit forum, maar zoek nu tevergeefs. Kan iemand terug de link online zetten?

Hier zie » dn790000.ca.archive.org

Ik heb nooit voor de rijkswacht gewerkt.

Maar als 2 onderofficieren dergelijk 'rapport' dat volledig in de conditionnel geschreven werd en niet anders is dan een enorme opeensomming van namen zonder veel verdere uitleg laat staan bewijzen op mijn bureau hadden gedropt dan hadden ze minstens enkele maandjes de bareel aan het koninklijk paleis mogen gaan bedienen, liefst tijdens de winter.

Als het document authentiek is - ik kan maar moeilijk geloven dat dergelijke carrière-kamikazeartiesten bestonden - dan is het zacht gezegd weinig onderbouwd. Wat kan je daar mee?

Maar ik denk niet dat het authentiek is. Dergelijke - echte - vertrouwelijke rapporten werden hiërarchisch geanalyseerd binnen de RW zelf. Dit rapport is geadresseerd aan de korpschef BOB Luik en gaat in cc naar 'le magistrat national'. Dat had nooit kunnen gebeuren met dergelijk stuk. Nooit. Niet voordat iemand met een véél hogere rang daar akkoord voor had gegeven. En op de generale staf zaten idioten noch carrièrezelfmoordenaars, dat kan ik wel zeggen. Minstens zou het van daar naar de APSD gegaan zijn en dan naar de nationale magistraat.

Wat mijn argwaan nog wat doet toenemen is dat Van Rossem ook ergens een aantal van dezelfde namen dropte. En waarvoor was die weer veroordeeld?

34

Kan allemaal goed zijn maar dan ga je wel voorbij aan het feit dat van heel wat namen uit dat rapport later bewezen is dat ze zwaar in de fout zijn gegaan ook al werden ze zelden veroordeeld. Ik geef drie voorbeelden, Blijweert, Salik, Mathot » www.hln.be | www.vrt.be/vrtnws/ | www.demorgen.be

Wat voor jou een indicatie van echtheid is zet mij aan tot nog meer voorzichtigheid: de drie voorbeelden die je aanhaalt, ils trainaient des casseroles... en al van vóór de publicatiedatum van dit veronderstelde rapport. Als je in die tijd de krant las kon je ze er zo uit opscheppen en er een theorie rond weven.

Ik lees geen verbanden, feiten en nog veel minder: bewijzen.

36

Het was niet aan de Rijkswacht om hun inlichtingen te bewijzen, dat was hun taak niet. Dat was de taak van "le magistrat national". Ik geef trouwens geen commentaar over de echtheid van het rapport.

Goed lezen wat er staat in de introductie he Xeno:

"A ce stade de la rédaction, certaines informations sont en cours de vérifications"

Aan de andere kant begrijp ik dan ook niet goed waarom het rapport " a ce stade" doorgestuurd werd.

Als het niet authentiek is Fenix, wat is dan de waarde ervan? In mijn ogen even veel als die van de sprookjes van Grimm: misschien plezant om lezen maar je bent er niets mee.

Geloof je ernstig dat een rapport dat quasi volledig 'en cours de vérification' is maar waarin zulke verbanden en zware beschuldigingen worden geuit zou geparafeerd worden door de dienstchef van de BOB en vervolgens overgemaakt aan het district en vervolgens zijn weg zou vinden naar de generale staff laat staan de nationaal magistraat?

38

ik durf hier voor geen enkel PV of rapport mijn hand in het vuur steken, wetende dat er tonnen PV''s vals waren en dat die valse pv's konden aangekocht worden (bewezen in de zaak de Bonvoisin bijvoorbeeld). Dezelfde namen uit het rapport komen meerdere keren terug in andere zaken. Ik kan de namen van de auteurs niet lezen , dat is spijtig. Maar laat ons zeggen dat klokkenluiders in die tijd niet gespaard bleven. En zoals gezegd werd het kleinste geringste bewijs toen vaak " gekocht of verkocht" om nog te zwijgen van grotere accidenten.

Het spijtige daar van is dat dit dingen zijn die vandaag nog gebeuren. In en buiten dit onderzoek, ik kan er bij wijze van spreken een boek over schrijven. De man die dit topic opende, Walter Bayens , heeft over dit soort toestanden een boek geschreven "Crapule de luxe" daarin beschrijft hij hoe een machtige elite de wereld regeert. Ik denk dat het "hoofdpersonage" uit dit Atlas-rapport zo een man was. De rest van de "personages" regeerde grotendeels Belgie als je 't mij vraagt.

Post 1 van dit topic:

"In mijn boek 'Crapule de Luxe' ga ik graven in de achtergronden en de connecties die in het Atlas rapport worden gemeld. Volgens mij zit er veel meer achter de Cools-moord dan de simpele miskleunen in het cabinet van Vanderbiest."

Echt of vals, het heeft alvast één man geÎnspireerd om te gaan graven. En dat is ook wat ik doe na het lezen van zo een rapport, gaan graven. Zonder dit topic zou ik waarschijnlijk nooit Walter zijn boek gaan lezen zijn. Ik moet het trouwens nog eens herlezen.

Weten wij wat het doel was van dit rapport? Neen.

Ik hoef het doel van dat 'rapport' niet te weten, ik weet dat de inhoud onzin is. Het zal je niet verwonderen dat men met grote samenzweringstheorieën en verhalen over geheime groepen die de wereld controleren bij mij niet moet komen aankloppen. Ik hoop voor Baeyens dat hij geld verdiend heeft met zijn boekje zodat tenminste iemand er nog iets aan had maar aan mij heeft hij niets verdiend.

40

Volgens jou zijn er dus geen groepen, al dan niet geheim, die de wereld controleren ? Gisteren niet gekeken naar de documentaire over Mobutu? Mij leek het redelijk duidelijk wie zowel Belgie als Congo controleerde.

Ik zou eigenlijk dolgraag in jouw wereld wonen. Voor jou is alles wit of zwart en hetgeen niet bewezen kan worden bestaat niet. Lijkt mij super eenvoudig. Ik geef toe dat ik wat kort oor de bocht ga met de beschrijving van jouw wereld maar daar komt het toch min of meer op neer. Met alle respect trouwens voor jouw manier van denken.