Re: Nijvel: 17 September
De schietpartij is veel dichter bij de deur van de colruyt gebeurd dan ik dacht en ik versta dan ook niet dat Lacroix nog tijdens de schietpartij versterking heeft kunnen oproepen. Ik denk dat de eerste oproep nadien is gebeurd tenzij ze reeds bij hun aankomst melding maakten.
Lacroix heeft opgeroepen na het vertrek van de daders! In verband met de tijdslijn is het interessant om te weten hoe lang de daders nog zijn gebleven. Hebben zij de buit voor of na de schietpartij met de rijkswacht ingeladen. Dit houd dan weer verband met de tijdslijn van de moord op met name Fourez, waar niks van klopt.
Ik geloof dat als de rijkswachters bij aankomst de lichamen van het stel had gezien (verstopt achter winkelwagentje, onzin!) of het vele bloed dat daarbij gevloeid moet hebben, dat ze dan direct melding hadden gedaan en de auto nog niet eens waren uitgekomen tot er versterking was. Zij hadden "slechts" een inbraakalarm en stopten bij het gat in de deur.
Ik geloof dat de Saab en de Mercedes niet op de parking waren toen de RW aankwam. De Mercedes schoot vanaf het tankstation, dat zou betekenen dat de RW de wagen gepasseerd zou zijn zonder even erin te kijken, onmogelijk!
Vergeef me mijn "kindertekening" (good old fashion handwork) maar ik denk dat de hinderlaag op de RW ongeveer zo is uitgevoerd:
Gele lijn is vermoede route auto's.
Zwarte X is vermoedelijk vertrekpunt Saab/Mercedes.
Rode lijn is vermoede schietrichting.
Blauw X is persoon.
Ik maak wellicht nog eens een close up van de achterkant van de Colruyt. De Riotgun is volgens mij afgeschoten vanaf de Saab. Wij hebben geen foto van de voorkant van het RW-busje maar de Riotgun-inslagen lijken niet in de achterkant of zijkanten te zitten. (Let ook op de weg die leid naar een paleis/kasteel. Ik kom er niet achter wat dat voor paleis is. Van kapitein Haddock misschien? Duizend bommen & granaten! )