Bedankt jongens, maar dat wordt hier ingewikkeld. Pffoe, morgen nog een paar keer lezen.
Winne. Goede info. Dat er naast die "dunne hagel" ook nog drie keer een .22 bij die koplamp zat, zoiets zie ik dan nu pas. Wat het schot op de motorkap betreft, is dit een doelgericht schot om de motor van de RW-combi te "killen"? Om duidelijkheid te verschaffen stel ik voor dat we voortaan met plaatsbepaling altijd uitgaan van de positie van de chauffeur en niet van de foto. Dus: Linker-koplamp is links voor de chauffeur. Rechterzijde is rechts voor de chauffeur, ...
winne wrote:De zijdeur daar is bewust geschoten om te doden.
13. Links van voor is geschoten om de chauffeur te doden (doelbewust klein groupment zwaar kaliber) wel iets te ver na voren.
16. 2 schutters links en rechts met verschillende wapens!
Links van het busje was het hek op korte afstand. Uit de beschrijving van het verhaal begrijp ik dat RW Lacroix (chauffeur) zich achter zijn busje verschool (= naast het busje,verder naar achter) Hij is dus uitgestapt bij de eerste schoten of al daarvoor. Uiteindelijk hangt/ligt/zit hij weer bij de chauffeursstoel. Dit doet mij concluderen dat het linker-voorportier dus open stond en het schot op het portier dus in feite van voren kwam. Dus wel degelijk gemikt op Lacroix die ergens achter het portier stond, hij raakte daarbij gewond aan zijn hand. Je ziet ook een stukje kogelinslag in de deurrand die niet verder gaat in de raamlijst.
Wat betreft punt 14, de rechter-zijkant-voor. Dit zijn volgens mij vooral bloedspetters (?). Als ik met Photoshop de kleur verander wordt dit ook roder. Helaas hebben we de combi niet duidelijk rondom op de film/foto staan. Hier wordt aangewerkt en als het al lukt om "ruw" beeldmateriaal te bemachtigen zal het niet in een paar dagen zijn. Echter (toepasselijk) niet geschoten, altijd mis.
Wat betreft schoten komende vanuit de richting tankstation (dus achter het busje) hebben we eigenlijk behalve de richting van de bloedspetters op de rechterzijkant en de zwart-wit foto met de geel omcirkelde kogelgaten weinig. Kun jij (of iemand anders) bevestigen dat dit schot bij de rechter-achterlamp vanaf het tankstation is afgevuurd?
Zie voor grotere uitvoering enkele pagina's terug. Om overzicht te houden zal ik een dezer dagen weer eens zo'n tekeningetje maken met eventueel wat specifieke wapens erbij.