louisfrancois wrote:Is er een verband tussen Bertus Luske en Romy Henk?
Bertus zat naar verluid in de XTC met Jan Femer-Mink Kok en het duo "Spik & Span" (John Mieremet & Sam Klepper, beide Hells Angels aspirant lid met Willem "de Neus" Holleeder, beide doodgeschoten en bekend van de diefstal van wapens en Semtex uit een GLADIO-depot).
Met Rommy zou hij een conflict hebben gekregen. Rommy zat vast en verkocht zijn huizen via Lüske. Hierbij ging iets fout. Lüske werd al enige tijd bedreigt (o.a. stond er een man met een raketwerper voor zijn huis) alvorens hij werd doodgeschoten voor zijn restaurant (daar heb ik eens gegeten kwam ik achter). Ik ben ze nog verder niet in een zin tegen gekomen maar dat ze elkaar kenden is wel duidelijk. In Amsterdam kennen ze elkaar sowieso wel. Overigens een wereld waar je beste "gabber" je de volgende dag laat neerschieten.
Foto uit juni '82. Als Bertje met zijn "jongens" naar een huizen-veiling ging dan wist je dat je maar beter niet mee kon gaan bieden.
Toen werd hij al een "beruchte zware jongen"genoemd. Hij zou op iemand hebben geschoten en in '82 werden zijn broers aangeklaagd voor poging tot moord (het "ballenincident"). Met medeweten van de politie trachtte onze Bertje het slachtoffer te laten zwijgen. Op minstens een feestje van hem bevond zich te midden van de onderwereld ook een zekere politiecommissaris De Rhoodes.
Op de deur van een cafè van de broers hing het bordje "alleen voor blanken" (Rommy mocht toen dus nog niet naar binnen). In de jaren 70 en 80 hield Lüske zich ook bezig met Horeca afpersen. Aan de krakers had hij een harde dobber. Meerdere malen is het tot flinke confrontaties gekomen met Bertus zijn knokploeg. Meerdere malen moest Bertus het onderspit delven tegen de krakers.
Over Rommy nog dit. Op internet lees je vaker dat Rommy werkte voor Prins SS. Echter je komt enkel steeds het zelfde zinnetje tegen en nooit een bron. Typische internet roddel of waar komt dit vandaan?