We weten allemaal dat er sprake is van relaties tussen de familie Haemers en Vanden Boeyants. Maar dan dit niveau:
Hoe ver gaat de relatie tussen beide families? Zakelijk, politiek, loges of gaat het nog verder? Waarom gaat een succesvol industrieel (Achille) zich ineens interesseren in "louche" bars in het Brusselse? Hoe ernstig was hij toentertijd nog bezig met zijn activiteiten in West-Vlaanderen? Was hij er nog mee bezig? Gingen de zaken slecht of goed? Achille is zelfs medeplichtig aan een overval samen met zijn zoon Patrick. Ik ken geen andere industriëlen die overvallen plegen. Laat staan met hun eigen zoon? Waarom?
Waarom mocht Tyack het geld van Haemers houden dat eigenlijk aan De Post toebehoorde (overval)? Waarom werd Tyack na haar vrijlating opgehaald door De Bonvoisin (goede vriend van VDB)? Maar ik hoor nu ook geruchten opduiken dat de moeder van Patrick Haemers, en dus vrouw van Achille jarenlang de maîtresse zou geweest zijn van Van Den Boeynants. En daardoor nog een extra vraag: is het mogelijk dat één van de kinderen uit het gezin buitenechtelijk is? Patrick lijkt niet echt op familie VDB, maar hoe ziet Eric Haemers er uit? Zijn er nog andere kinderen?
Heeft iemand van foto van Achille? Volgens mij is er heel wat aan de hand tussen beide families? Of dit rechtstreeks te maken heeft met de Bende van Nijvel weet ik niet? Is dit de reden waarom Haemers desondanks zijn rijkeluisleventje volledig is losgeslagen? Was dit een vorm van rebelleren tegen dingen uit zijn jeugd? De ontvoering van Vanden Boeynants: draaide het niet om het geld maar wilde hij gewoon bepaalde zaken van hem te weten komen die voor hem verzwegen waren?
Ik wil zeker niet beweren dat Patrick Haemers eventueel de "zoon van" zou kunnen zijn. Maar stel me wel vragen over relaties tussen beide families. Deze zouden er wel degelijk geweest zijn, ook vriendschappelijk. Een reden genoeg om daden waarbij Patrick Haemers betrokken zou zijn, te minimaliseren of in doofpot te steken. Patrick en z'n broer Eric zijn allebei "omgekomen" op momenten dat ze dreigden dingen te onthullen.
Om sommige dingen in de doofpot te steken gaat men wel erg ver, als de maatschappij hierbij belang heeft het niet te weten. Denk dan ook momenteel aan het onderzoek van pedofilie in de Kerk waar toch ook rare dingen gebeuren.