Goedenavond Boemerang, bedankt voor je reactie, ik ben blij dat er nog iemand op het forum zit die kennis heeft van Armfelt en zijn acties in de jaren '80. Even antwoord op je vragen voor zover ik die weet. Of Armfelt betrokken was bij de voorloper van de WACL, heb ik nooit van hem vernomen, wel dat hij de de man was achter de vorming in Europa, maar zoals jij ook al zegt, nergens in de annalen van de WACL is er iets over hem te vinden. Toch ging hij niet met de minsten om in WACL verband, zoals met de in Duitsland wonende topman van de CSU, Franz-Joseph Straus, in Belgie met o.a. Vankerkhoven en in Nederland met de eerste voorzitter van de WACL, generaal Broekmeyer.
Ook is niets te vinden over zijn tijd bij Interdoc, terwijl hij daar toch de medeoprichter en de stuwende kracht van was en de man die via de CIA de financiën binnenhaalde. Misschien had dit te maken met actie die in die tijd door hem uitgevoerd werden, waarover later meer. Hij was in alle opzichten een inlichtingenman, met als slogan, zoals hij altijd doceerde, schrijf nooit iets op, laat nooit een papieren spoor na, hoewel er hier meer achter steekt, als er iets over deze man op internet verschijnt, is het zo verdwenen, ben benieuwd hoe het nu gaat.
Dat je de naam Casey in dit verband noemt , is ook typisch. Vanaf het moment van de benoeming van Casey werd Armfelt de gevierde man. Hij had van Casey "carte blanche" gekregen voor het oprichten van zijn stay behind organisaties en deed dat ook met verve, zij het dat dit niet gesteund werd door de senaat. Armfelt moest dus geld uit een andere bron verkrijgen en deed dat door malversaties, zoals: het oplichten van de Slavenburg bank, valse dollars en vooral wapenhandel met terroristisch groeperingen, samen met Hans Teengs Gerritsen en Faez al Ajjaz. Hij had in dit verband ook goede contacten met Oliver North.
Zijn volledige naam was Carl Magnus Torsten Armfelt, hij was voor hij naar Europa werd gestuurd voor het opzetten van stay-behind organisaties, werkzaam bij het Office of Policy Coordinations, aan de CIA gelieerd, met als doel het communisme op alle mogelijke manieren te bestrijden, hetzelfde wat hij ook bij Interdoc deed. Helaas leeft hij niet meer, anders hadden we hem kunnen confronteren. Hij is 87 jaar oud geworden en is overleden op 8 november 2005 in Port Rowan in Canada. Hij was in Canada voor de derde keer getrouwd met Joan Rogers en had een zoon David en twee stiefkinderen Anthony en Barbara.
Je hebt ook mijn andere topic gelezen heb ik gezien en ik ga jullie nu wat munitie geven. Ik weet uit eigen ervaring, en heb dat ook al aangegeven dat Armfelt aan Paul Latinus, de opdracht tot oprichting van de WNP heeft gegeven. Maar ik weet ook dat Armfelt en de man achter de Bende van Nijvel was en zeer waarschijnlijk ook achter de CCC. Waarom? De personen en de methodieken van de Bende, waren hetzelfde als van WNP, dezelfde trainingen, dezelfde mensen. Het wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe, kom ik zoals gezegd binnenkort uitgebreid op terug. Wat ik wel weet is dat Armfelt, tijdens vergaderingen verschillende keren heeft aangegeven dat hij een communistische cel wou oprichten die hij dingen kon laten doen zonder dat zij wisten dat het westen er achter zat. Ook nu weer, hetzelfde wat hij deed bij Interdoc, met communistische organisaties in Nederland.
Wat ook frappant is in dit verband dat na de arrestatie op 16 december 1985 van Pierre Carette en drie mededaders, Armfelt knap zenuwachtig werd en op 22 december 1985, vertrok hij hals over kop naar Canada zonder adres achter te laten. Zoals je weet hebben er daarna geen aanslagen vanuit die hoek plaatsgevonden. In mijn optiek hield de moord op Mendez ook verband met zijn vertrek. Mendez wist teveel, de sporen moesten uitgewist worden. Later meer.