141

Re: Agenda

Raf, 't is zoals met Agatha Christie. In begin waren ze met 10 en op het einde sta je er alleen! Best zelf eens een wandeling te maken want in groep jaag je de mensen schrik aan! Daarom kom ik niet naar de parking. Er zullen daar naast het schepencollege nog ander vossen zijn, spoken en misschien zelfs Dianas op het dak! Degene die er wel zouden moeten zijn, nl. getuigen die niemand ondervraagd heeft, zitten thuis naar Aspe en c° op tv te "lijken" en te "kijken". 't Wordt interessant eens devolutie van de laatste maanden te schikken rond een kop koffie. En dan een tijdsschatting te maken, conclusies te maken en af te ronden en geen verslag te maken.

142

Hallo K&, een verslag zal er zeker niet gemaakt worden, dit is trouwens zo besproken. Graag een voorstel wat je graag wil doen.

143

Deze maal geen nieuwe plannen meer. Gewoon de koppen tellen, wie nog leeft en wie later nog iets zal kunnen navertellen. Van in "unsen tied wasser ne ker ne bende".

144

Raf, uw oproep heeft het nieuws gehaald » Aalst herdenkt kwarteeuw bloederige Bende-overval op Delhaize

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

145

Ik ben blij te lezen dat het stadsbestuur en de nabestaanden een herdenking inrichten. Zo blijft het in de actualiteit. In mijn begindagen op het forum heb ik de vraag gesteld "hoe kunnen we ervoor zorgen dat het wat meer onder de aandacht komt". Met dit bescheiden succesje ben ik al tevreden. Blijven schudden aan de boom, ooit valt er wel een appel uit!

Beste Forumleden, ik hoop dat ik er morgen niet alleen sta. Graag Uw talrijke aanwezigheid, zodat zij die het moeten weten zien dat er nog genoeg mensen mee bezig zijn. De daders van de aanslagen zijn dan (nog) niet bekend, hetgeen ze aangericht hebben is zeker niet vergeten. Bij deze nogmaals iedereen welkom om 19.00 uur.

Ondertussen is er op het Franstalige forum ook melding gemaakt. Verschillende leden hebben toegezegd aanwezig te zijn.

Beste Raf, goed te zien dat het aandacht krijgt (die het verdiend). Helaas woon ik te ver af om even op de fiets te springen. Vanwege de aandacht, houd rekening met eventueel camera's van pers (misschien zijn er gèèn hoor). Vraag ze eventueel even van te voren of ze mensen die daar prijs op stellen met rust te laten. Of eventtueel alleen van achteren het samenzijn te filmen/fotograferen (wegens discretie). Dan begrijpen ze dat normaal gesproken wel (is mijn ervaring). Als je ze niet aanspreekt en ze staan ineens met een camera in je gezicht... dat is niet fijn.

Patricia Finné komt ook.

148

Gezien de omstandigheden kom ik niet. Een update in beperkte kring: geen probleem. Maar niet zo!

149

Bedankt! Bedankt aan de 35 aanwezigen gisteravond, waaronder de Burgemeester van Aalst. Een kleine oproep op dit forum kan toch veel teweegbrengen. Zelfs famillieleden van slachtoffers waren aanwezig. Op 19.37, het uur dat de Golf de parking opreed hielden we een minuut stilte.

150

Ook Het Nieuwsblad heeft er een stukje over geschreven » "Overval was trauma voor de stad"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube