Topic: Affaires
Ik heb van René De Witte toestemming gekregen om deze tekst ook te gebruiken op de website. Daders » Staatsveiligheid
Ik heb een paar vraagjes:
Ik lees vaak dat er tussen de staatsveiligheid en de bende van Nijvel een link is. Zo zou Bouhouche en Beijer mogelijk werken voor de staatsveiligheid. Ze zouden garageboxen huren in het Brusselse waar ze hun wapens konden opslaan. Zoals bijvoorbeeld de wapens die Beijer liet opgraven en waar een .22 (als ik goed ben) lag en die was niet gebruikt door Beijer en Bouhouche maar wel door de Bende van Nijvel. Vele pistes naar Staatsveiligheid werden verboden te onderzoeken. Wanneer men huiszoekingen zou doen werden ze op voorhand ingelicht. En volgens mij hadden ze wel veel te verbergen,mensen zoals Raes en Gol.
Nu de vragen:
Als de Staatsveiligheid achter de Bende van Nijvel zit wat was dan hun doel? Was het om de Staat de destabiliseren? Of was er een andere reden?
En waarom wouden ze dat dan doen? Want over dat stuk ben ik niet echt thuis. Wat wouden ze eigenlijk bereiken?
En kon het niet op een andere manier geregeld worden? Eigenlijk snap ik niet zo goed waarover er discussie of onenigheid was en waarom ze het dan op de manier zoals het gebeurt wouden oplossen d.m.v. mensen te vermoorden.
En wie lag in discussie met wie?
Ik weet het veel vragen, maar als iemand ze (kort) kan antwoorden ben ik een stukje verder in mijn kennis. Alvast bedankt.