Re: Verhaal van Insider
Renne, het verhaal van Beijer ken ik niet, maar het zou me niet verbazen. In die tijd waren er veel groepen actief, en allen even geheim. Of hij bij zo'n dienst betrokken was weet ik niet, Bouhouche in ieder geval wel. Overigens waren zij later niet meer zo close. Volgens mij werd Beijer door Dany gebruikt. Waarom denk je dat hij zijn deel niet heeft gehad van de goudroof op Zaventem? Omdat Bouhouche dat nodig had om andere activiteiten te financieren. Om dezelfde reden werd de Slavenburg bank door Armfelt opgelicht. Er moesten acties gefinancierd worden.
Wat het aantal personen voor de weekendtrainingen betreft, hing af wat voor trainingen het waren en bij welke groep of onderdeel we mee konden doen. De ene keer deden we met 3 man mee met schietles, bij de Natres of met 5 man parachutetraining op Tessel, of alleen voor vliegles in lelystad. Het had meer te maken met wat je cover was en je opdracht voor de komende periode. Ook hier werd met cellen gewerkt uit veiligheidsoverwegingen en ging je alleen met anderen om als dat nodig was. Eigenlijk heb ik alleen met een grote groep gewerkt tijdens de Suriname periode en die bestond dan nog voornamelijk uit mensen van wat later bekend werd als de Nederlandse en Belgische Gladio.