Topic: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel
Misschien wel de meest interessante docu over de Bende: een Panorama-reportage van de toenmalige BRT met als titel 'Het web rond de Bende van Nijvel', uitgezonden op 18/01/1990.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Bibliografie → Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel
Misschien wel de meest interessante docu over de Bende: een Panorama-reportage van de toenmalige BRT met als titel 'Het web rond de Bende van Nijvel', uitgezonden op 18/01/1990.
Gendarm, zou je niet eens aan VRT vragen of ze deze documentaire willen uitzenden.
Merci voor de link, zeer interessant. Ook ideaal om personen in de toenmalige tijdsgeest terug te zien!
Ik denk dat men bij de VRT een heruitzending mogelijks heeft overwogen, kenza. Misschien wel interessant om Ben de vraag te laten stellen, dit in naam van Bendevannijvel.com? In ieder geval hoort de docu zeker thuis op het You Tube-kanaal van de site.
De reportage is bij mijn weten op de 'Videozone' van VRT-deredactie.be verschenen op het moment van de bijeenkomst in Aalst.
Merci gendarm, had deze nog niet gezien.
Dank je wel voor de link! Heel interessant!
Op 34:04 begint een stukje over een Franse reconstructie. Wat mij opvalt: de daders rijden met hun Golf van de parking en komen oog in oog te staan met een combi van de rijkswacht, hierop draait de Golf en rijdt de andere richting uit. De Bende moet dus hun vluchtroute aanpassen. Hadden ze dit verwacht of niet?
Kan iemand op een plan aanduiden welke kant ze normaal uitgingen en welke kant ze namen toen ze moesten omkeren?
Luister, in het ene boek rijden ze achteruit van de parking, in een andere reconstructie vooruit. In werkelijkheid was de chauffeur capabel om ook op twee wielen te rijden. Net zoals de gendarmen trouwens, want ze hadden dit geleerd op de circuits in Nijvel!
Natuurlijk zijn ze dit allemaal vergeten! Net zoals een mogelijke aankoop van Saab's bij (...). Ja, natuurlijk, blaasjes, onzin?
Wat mij opvalt: de daders rijden met hun Golf van de parking en komen oog in oog te staan met een combi van de rijkswacht, hierop draait de Golf en rijdt de andere richting uit.
Ik zou niet te veel aandacht besteden aan die reconstructie, ik zou zelfs niet weten welke overval het is. Het is een gedramatiseerd fragment.
Onder de mom dat de aanhouder wint: Onmogelijk om de reportage bij 'Media' (You Tube) te plaatsen, Ben?
Bende van Nijvel → Bibliografie → Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel