Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!
En voor het justitionele apparaat heb ik maar één boodschap: Pak die killers!
Jammer om te zeggen maar het is nu al te laat ondanks de 5 jaar die nog rest, de Bende zal nooit bestraft worden volgens mij, (denk dat het stilaan onhaalbaar wordt) en dat is de fout van justitie. Die reconstructie moest al veel vroeger gebeurd zijn, al is het toch positief dat men nu toch nog een allerlaatste poging aan het ondernemen is. Maar wie of wat zorgde ervoor dat het de overige jaren zo stroef liep, de hoofdspeurder? Of hogerop?
Het is nu niet dat er geen aanwijzingen of sporen waren hé, de sporen werden vernietigd of kwamen met veel vertraging naar buiten en ze zaten niet bepaald op dezelfde lijn. De slachtoffers zijn slachtoffers geworden van een machtsstrijd in ons land. Het onderzoek richt zich al jaren op de daders, terwijl het niets opleverde. De bende overleefde door bescherming. Misschien vertelt één of andere ooit de waarheid maar hoe zeker gaan we zijn van die waarheid, de bewijzen ontbreken voorlopig nog. Het enige wat het onderzoek nog kan voort helpen is een lijk. Maar is er wel een lijk vraag ik mij af.
Ik zou David op de man af willen vragen wat zijn mening is over die Podevijn.
Het opvallende in het interview op de Nederlandse televisie is toch ook dat David er van overtuigd is dat het echte liquidaties waren. De manier waarop zijn zus reageerde leek wel of ze iemand herkende.
Deze is er rotsvast van overtuigd dat het een persoon was, hij onderscheidde duidelijk schoenen en broek.
Het blijft toch een vreemd voorval. De Bende ziet en hoorde wellicht van ver de auto aankomen, het levenloze lichaam lag naast/tegen de wagen en dan laten ze zich nog eens extra opvallen door contact te zoeken met de voorbijgangers.
Het is opvallend dat hij nog zo gedetailleerd weet hoe het allemaal is gegaan.
Zo'n zaken zitten in je geheugen gegrift. Het moet zwaar zijn om zo je leven te moeten beginnen, chapeau voor david dat hij toch van zijn leven nog iets gemaakt heeft, met veel vallen en opstaan. Ik denk dat het schrijven van dit boek daar een bewijs van is.