Bon, ik heb de pagina uit het boek "Beetgenomen" van Hilde Geens zelf (online) gevonden. Op het eerste zicht, lijkt het mij niet mogelijk vast te stellen of de auteur zelf met de rechercheur uit Halle gesproken heeft, of dat de uitspraken uit een andere (tekst)bron zijn overgenomen.
Er staat:
Een rechercheur uit Halle vertelde: "De bedrijfsleider Walter Verstappen werd doodgeschoten en de directeur voeding Jules Knockaert werd zwaargewond. Ze waren vrienden van mij. Ik had vrij, maar ik ben gaan werken omdat ik het zo triest vond. (...) Op het moment dat het gebeurd is, was er een rijkswachtkolonel in het warenhuis. Hij deed niks, hij is nooit verhoord, maar heeft zelf zijn verklaring geschreven."
De rechercheur uit Halle die heeft gezegd dat er (ook) tijdens de overval op de Coluyt van Halle in 1983 een hoge rijkswachtofficier (kolonel) in de winkel aanwezig was, is of was dus naar eigen zeggen een vriend van Jules Knockaert.
Uit een topic op het forum met uitspraken van Jules Knockaert, citeer ik het volgende:
"(...) Ik ging elke vrijdagmiddag naar de rijkswacht in Halle, ik kende die mensen. (...) Er was ook een kantine, waar ik achteraf nog pintjes met die mannen dronk. Dat heeft jaren zo gefunctioneerd. Na de aanslag niet meer. (...)"
Qua geweten namen van rechercheurs destijds bij BOB Halle, vind ik op het forum:
Zijn er nog andere speurders van destijds van de BOB Halle gekend? Zou Jules Knockaert willen/kunnen zeggen wie de "rechercheur uit Halle" uit Hilde Geens's boek zou kunnen zijn?