Ik heb Baeyens persoonlijk niet gekend maar ken wel politiemensen die bij hem - strikt gezien niet echt conforme - aanpassingen lieten doen aan hun dienstwapen vroeger (zeker in de tijd dat dat de GP was, vb. de magazijnzekerheid deactiveren, dat was een klassieker) en die hadden niets dan lof over hem.
Hij was overigens naar verluidt geen fan van Bouhouche en diens theorietjes waar het practical shooting aanging. Als normaal contact met verdachten iemand zelf verdacht maakt, dan kunnen alle politiemensen en magistraten wel inpakken vrees ik.
Mijn mening: op het forum worden nogal snel verdachtmakingen gelanceerd, ook ten overstaan van personen die nooit veroordeeld werden of nooit in het onderzoek voorkwamen. Ik vind dat persoonlijk niet netjes, zeker niet als het 'anoniem' gebeurt zoals meestal hier. Beeld je in dat je niets met deze zaak te maken hebt maar dat bij opzoeken van je naam Google naar boven komt met een pagina hier ergens waar je genoemd wordt als 'verdachte' of betrokkene op basis van één of andere halfbakken theorie. Mocht het mij gebeuren, ik maakte dadelijk een afspraak bij de onderzoeksrechter om klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen en onderzoeksdaden te vragen ter identificatie en vervolging van de poster.