Re: Stopzetting onderzoek
Iemand een idee hoeveel bijkomende onderzoeken er zullen gevraagd worden? Ik heb weet van deze » Nieuws
Is deze klacht ondertussen al wel/niet ontvankelijk verklaard?
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek
Iemand een idee hoeveel bijkomende onderzoeken er zullen gevraagd worden? Ik heb weet van deze » Nieuws
Is deze klacht ondertussen al wel/niet ontvankelijk verklaard?
Het was niet echt een klacht he Spectator, het was een vraag naar bijkomend onderzoek. Deze vraag werd inderdaad geweigerd, net zoals die van Ramaël. Voor zover ik ingelicht ben is er beroep aangetekend maar moet dit nog voorkomen. Ik dacht in november. Nogmaals, voor zover ik ... Zoals Ben ook in een ander topic aanhaalde, de definitieve beslissingen moeten nog vallen. De slachtoffers moeten nog terug opgeroepen worden en dat was normaal voorzien voor het einde van het jaar. Geen idee of men zich aan dit tijdsschema kan houden. Het is eigenlijk heel stil aan alle kanten. Ik vermoed dat dit wil zeggen dat men druk bezig is.
Slachtoffers kunnen altijd nog naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stappen voor een aanklacht tegen de Belgische staat. Daar zijn voldoende aanleidingen voor te vinden.
Eender wie, die van heel ver af of een poging deed om “van iets dichter”, het tot nu toe ‘onopgeloste’ dossier van de ‘Bende van Nijvel’ te volgen ... blijft zich de onophoudelijke en volkomen terechte vraag stellen: Hoe is het nu toch in godsnaam mogelijk dat dit (“de Bende van Nijvel”) niet opgelost is (geraakt)?
En daar is maar 1 antwoord voor mogelijk. Omdat ook justitie daar alle belang bij had en nog steeds bij heeft. Ja, nogmaals… omdat justitie daar zelf alle belang bij heeft!
Ah? Maar dat is dan toch uniek aan deze zaak? Nergens in Europa heeft er zich ooit een soortgelijke zaak voor gedaan. “De Bende van Nijvel” was immers een zaak van nooit opgeëiste politieke terreur of afpersing.
Nee. Nee, dat was het niet. Nee, dat was het niet want net dat zou het uniek en exclusief én inderdaad onoplosbaar gemaakt hebben. Het is nét daarom exclusief gemaakt omdat justitie het ondanks de inzet van zoveel geld, tijd en middelen niet opgelost kreeg.
Waarom? Simpel. Omdat justitie daar net daarvoor en daardoor belang bij had. Niet moeilijk dat slachtoffers dan terecht reageren dan ze zich niet langer door justitie “de les willen laten lezen”.
Justitie heeft toen - In die tijd! - met de volle goedkeuring mee gewerkt aan de misdaden van de zogenaamde ‘Bende van Nijvel’. Om de persoonlijke belangen van mensen (politie en magistraten!) die haar toen vertegenwoordigen te vrijwaren. En net dat is het schandaal dat justitie kost wat kost wil vrijwaren. Net daarom geraakt dit niet en nooit opgelost.
Hand in eigen boezem.
Tiens, niemand gaat ontkennen dat er niet minstens medewerking van Justitie geweest is. Maar ook je volgende zin is minstens onvolledig: "Om de persoonlijke belangen van mensen (politie en magistraten!) die haar toen vertegenwoordigen te vrijwaren". Het is een these zoals een andere maar ik persoonlijk vind ze te simplistisch. Ik weet dat je geen grote complotten ziet maar waar twee mensen afspreken om mekaar te beschermen is er al sprake van een complot.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek